شرکت‌های بیمه و صندوق های بازنشستگی رژیم صهیونیستی در آستانه ورشکستگی

تهران - ایرنا - به نوشته رسانه های صهیونیستی به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از نظامیان اسرائیل در جریان جنگ بین این رژیم و مقاومت فلسطین تاثیر بسزایی در افزایش هزینه‌های شرکت‌های بیمه و صندوق های بازنشستگی اسراییل داشته و برخی از این شرکت ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، پایگاه خبری تحلیلی «عربی پست» در گزارشی از وضعیت نامناسب شرکت های بیمه رژیم صهیونیستی و افزایش تورم ناشی از جنگ این رژیم علیه ساکنان نوار غزه نوشت: بر اساس آنچه روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» «Calcalist» منتشر کرد، اطلاعات افشا شده توسط «آمیت گال» رئیس اداره بازار سرمایه در سرزمین های اشغالی فلسطین در جریان برگزاری یک کنفرانس در روز یکشنبه ( ۴ فوریه ۲۰۲۴ )، نشان می دهد که شرکت های بیمه و صندوق های بازنشستگی اسراییل ۹۰۰ میلیون شیکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل تقریبا" ۲۴۵ میلیون دلار بابت مرگ نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ارتش این رژیم علیه ساکنان غزه به بازماندگان بیمه شدگان پرداخت کرده اند.

گال در جریان کنفرانس سازمان های مالی موسسه «Safra » و مؤسسه «Horowitz» در دانشکده مدیریت دانشگاه تل‌آویو گفت: این‌ میزان پرداخت، رقم بالایی است و درگیر شدن سیستم های مالی با این وضعیت را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: جنگ غزه یک رویداد مهم ژئوپلیتیکی است که کل نظام مالی [رژیم] اسرائیل را در دایره‌های وسیع و گسترده‌ تحت تاثیر قرار داده و این وضعیت سال‌های آینده نیز همراه ما خواهد بود، به عنوان مثال در بخش بیمه تامین اجتماعی با خطراتی مواجه خواهیم شد که ناشی از خطرات جنگ غزه خواهد بود.

هزینه‌های بالای بیمه در سرزمین های اشغالی فلسطین

گال اشاره کرد که بیمه گران تامین اجتماعی در خارج به تازگی اعلام کردند که شرکت های بیمه در سرزمین های اشغالی را از قصد خود برای حذف پوشش بیمه در صورت مرگ ناشی از جنگ غزه از بیمه نامه های عمر مطلع کرده اند.

روزنامه صهیونیستی «Calcalist» همچنین به افزایش قیمت کالاهای تجاری ناشی از جنگ غزه اشاره کرده و نوشته است که این افزایش هزینه، ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون شیکل اضافی به صهیونیست ها تحمیل می کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، سه روز پس از آغاز موج افزایش قیمت ها در ژانویه ۲۰۲۴ که در آن ۱۲ شرکت، قیمت محصولات خود را تا ۲۵ درصد افزایش دادند، «نیر برکات» وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل اعلام کرد که روسای شرکت ها را احضار و آنها را توبیخ کرده است.

برکات در این نشست از شرکت‌های رژیم صهیونیستی خواست تا اقدام خود در افزایش قیمت‌ها را لغو کنند و تهدید کرد که در صورت عدم رعایت این درخواست بر اساس «قوانین ترویج منع افزایش قیمت‌ها در زمان جنگ»، علیه آنها اقدام خواهد کرد.

بر اساس گزارش روزنامه یاد شده، در همین حال این شرکت ها قصد لغو افزایش قیمتی که چند روز پیش به منظور جلوگیری از آسیب به درآمدهایشان اعمال کردند را ندارند. از زمان شروع جنگ غزه، شرکت های رژیم صهیونیستی نیز از افزایش مجدد قیمت برق و سوخت متضرر شده اند که حکایت از افزایش مجدد قیمت ها دارد.

افزایش قیمت ها در هنگام جنگ

روزنامه صهیونیستی «Calcalist» اضافه کرد: در مورد تهدید «برکات» وزیر اقتصاد اسرائیل علیه شرکت ها، شایان ذکر است که وی پیش از این و در روزهای ابتدایی جنگ در غزه، دستور العمل قانونی مبنی بر ممنوعیت افزایش قیمت را صادر کرده بود، اما از آن زمان تاکنون اجرایی نشده است.

به نوشته این روزنامه، انتخاب این زمان برای اتخاذ چنین تصمیمی نشان می دهد که تصمیم وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی چیزی بیش از یک اقدام نمایشی در برابر افزایش قیمت ها نیست، زیرا شرکت ها از اواخر دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کردند که قیمت محصولات خود را افزایش دادند و در طول ماه ژانویه ۲۰۲۴ بدون هیچ واکنشی از سوی وزیر اقتصاد اسرائیل، افزایش قیمت ها ادامه یافت.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: این در حالی است که برکات قصد دارد به بودجه ای که افزایش مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده را شامل می شود، رای مثبت دهد که دوباره قیمت را برای مصرف کننده افزایش می دهد.

«Calcalist» با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ غزه اکثر شرکت‌های محصولات غذایی و مصرفی رژیم صهیونیستی در دو مرحله قیمت محصولات خود را افزایش دادند، افزود: افزایش قیمت‌هایی که مجددا" به اجرا درآمده انتظار می‌رود در ابتدای مارس اعمال شود.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه دوشنبه شب در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ غزه، اعلام کرد که شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha