۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 5526
کد خبر: 85378232
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چمران: تصمیمات شهرداری تهران باید در شورا تصویب شده باشد

تهران بزرگ - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصمیمات و پروژه‌های شهرداری مانند اجرای تراموا، خرید اتوبوس و خودروهای برقی بایستی مجوز و تاییدیه (مصوبه) شورا را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز سه‌شنبه در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری برای اجرای هرگونه طرح و پروژه باید مجوز شورا را داشته باشد و موضوعات بایستی ابتدا در شورا مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد.

وی افزود: برای اجرای طرح‌هایی مانند تراموا، تاکسی و اتوبوس‌های برقی ابتدا بایستی در شورا بودجه آن تصویب شود، در غیر این صورت طرح وارد فاز اجرایی نخواهد شد.

چمران خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی همچون تراموا و ال آرتی (اتوبوس شهری) باید در شورا مطرح و تصویب شود. سازمان بازرسی برای خط ۱۰ ایراد گرفته بود که شهرداری تهران این طرح را تکمیل کرد. شهرداری باید طرح جامع ترافیک را در شورا تصویب کند و سپس به شورای عالی ترافیک برسد.

وی با بیان اینکه تراموا در شورا تصویب نشده و ما از جزئیات آن خبر نداریم، گفت: مسیر تراموا و بودجه و اعتبار آن باید به تصویب شورا برسد تا اجرایی شود. تکمیل چهار خط مترو که به صورت ضربدری انجام می‌شود در شورای عالی ترافیک ارائه شده و به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص وضعیت طرح ترافیک جدید پایتخت، گفت: طرح جامعی که شهرداری در شورای عالی ترافیک ارائه کرده صرفا تکمیل طرح سابق بوده است و نیاز به مصوبه شورا ندارد.

چمران با بیان اینکه امروز گزارشی از بازار تهران توسط سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا ارائه خواهد شد، افزود: بحث جرائم قطع درختان و امحاء فضای سبز و لایحه عوارض نصب دکل‌ها در شورا بررسی خواهد شد؛ چرا که نصب دکل‌ها و آنتن‌ها و ادامه فعالیت آن باید با مجوز شهرداری باشد.

وی ادامه داد: لایحه عوارض شهرسازی و اساسنامه سازمان بهشت زهرا(س) در این جلسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رییس شورای شهر تهران همچنین درمورد احداث آرامستان جدید در پایتخت، با بیان اینکه مطالعات برای آرامستان جدید در پنج نقطه پیشنهاد شده است، گفت: هنوز نقاط پیش‌بینی شده به شورا اعلام نشده است. یا باید در جاده قم زمینی را برای گسترش بهشت زهرا پیدا کنند و یا زمینی دیگر در نظر گرفته شود؛ چراکه ظرفیت در حال تکمیل است.

چمران با تاکید بر اینکه با بیانات رهبر معظم انقلاب وظیفه مدیریت شهری سنگین‌تر می‌شود، تصریح کرد: اگر ما در مورد تهران سخن بگوییم خواهند گفت که چون متولد این شهر هستیم، در مورد آن صحبت می‌کنیم، اما درمورد تهران بی‌توجهی شده است. امیدواریم شورا و شهرداری بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha