۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل راه و شهرسازی خوزستان پیش‌بینی شد

اهواز- ایرنا - مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار سال آینده برای این دستگاه از ۲ محل ملی و مسئولیت‌های اجتماعی نفت پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا مسعود بیات‌منش سه‌شنبه در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل نمایشگاه دائمی اهواز بیان کرد: اعتبار ملی تعیین شده سال ۱۴۰۳ برای این دستگاه ۲۷ هزار میلیارد ریال است که البته هنور این رقم تایید نشده و به دنبال افزایش آن هستیم.

وی گفت: ۹ هزار میلیارد ریال نیز از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت در نظر گرفته شده که به طور معمول ۷۰ درصد اعتبار تعیین شده به استان تخصیص می‌یابد.

لزوم دریافت سالانه ۴۰ هزار میلیارد ریال از صنایع برای ایمن‌سازی راه‌های خوزستان

بیات منش با اشاره به اینکه خوزستان یکی از منابع اصلی تولید و درآمد نفت کشور است افزود: برای ایمنی‌سازی، توسعه و تقویت راه‌های استان نیاز است که سالانه از صنایع فعال در استان ۴۰ هزار میلیارد ریال دریافت شود.

وی گفت: صنایع بزرگ زیادی در استان وجود دارند که ۹۰ درصد راه‌های استان پشتیبان کننده این صنایع هستند و از این مسیرها برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند به همین دلیل نیاز است که در ایمن‌سازی جاده‌های استان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: منابع مورد نیاز برای راه‌‍های استان از بخش‌های مختلف تامین می‌شود که بخشی از آن از محل ملی و بخشی دیگر استانی است، با توجه به اینکه اعتبار تخصیصی جوابگوی نیاز استان نیست برای ایمن‌سازی راه‌های خوزستان، همکاری بیشتر دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال در استان لازم به نظر می‌رسد.

یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر در استان نیازمند بزرگراه شدن است

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی در استان وجود دارد گفت: راه‌های شریانی مسیرهای اصلی تردد به استان‌های همجوار و مبادی‌های ورودی و خروجی به روستاها و شهرها هستند.

وی ادامه داد: یک‌هزار و یکصد کیلومتر از این میزان بزرگراه هستند و ضرورت تبدیل شدن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه لازم است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: برای بالا بردن ایمنی در جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی نیاز است که این مسیرها تبدیل به بزرگراه شوند؛ در این راستا طرح‌ها تعریف شده اما بودجه لازم برای اجرای آن وجود ندارد.

بیات‌منش اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها حدود ۴۵۰ هزار میلیارد ریال است.

وی توضیح داد: به طور میانگین سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به این اداره کل تخصیص می‌یابد که با این اعتبار ۱۵ سال طول می‌کشد تا این میزان بزرگراه در استان ساخته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: همچنین ۱۴ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که ۶۰ درصد آن آسفالت هستند و متولی آن اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

بیات‌منش افزود: ایمن‌سازی راه‌ها یکی از الزامات استان است و باید نمایندگان استان برای تامین اعتبار از دولت به منظور توسعه و ایمن‌سازی جادهای خوزستان تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ماه در نمایشگاه دائمی اهواز دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha