۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85378346
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قدردانی چین از انجمن بریتانیایی «یخ‌شکن»

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85378346
قدردانی چین از انجمن بریتانیایی «یخ‌شکن»

تهران-ایرنا- «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین در پیامی به یک گروه از بازرگانان انگلیس موسوم به «یخ‌شکن» که سالهاست بین دو کشور روابط تجاری دارند، سال نو را به آنها تبریک گفت و از نقش تاریخی آنها در توسعه ارتباط اقتصادی پکن و لندن قدردانی کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، لی چیانگ نخست وزیر چین در پیام تبریک سال نو به انجمن بازرگان انگلیسی با اشاره به اینکه این گروه مدت‌هاست به طور فعال در راستای توسعه ارتباطات اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین چین و انگلستان، ترویج منافع و تفاهم متقابل و همکاری برد-برد بین دو طرف قدم برمی‌دارند، خاطرنشان کرد که سهم‌ تاریخی این دوستان قدیمی همواره در یادها خواهد ماند.

وی گفت: ما امیدواریم که مردم دو کشور در پیشبرد تقویت دوستی، همکاری دوستانه و دستیابی به منافع متقابل میان پکن و لندن، اقدامات فعالانه و با قدرت انجام دهند.

لی در پیام خود گفت: گسترش همکاری بین پکن و لندن نه تنها با منافع دو طرف مطابقت دارد بلکه به صلح و رفاه جهان‌ کمک می‌کند.

انجمن بازرگان انگلیسی( ۴۸ Group Club) که در لندن مستفر است به ترویج تجارت بین جمهوری خلق چین و انگلستان می‌پردازد. نام این گروه برگرفته از یک هیئت تجاری انگلیسی متشکل از ۴۸ تاجر به نام «یخ شکن» است که در سال ۱۹۵۴ برای برقراری روابط تجاری دو کشور به پکن سفر کردند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha