۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85378515
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال کمک های مردمی قزوین به کمیته امداد

قزوین - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین گفت: درآمدهای این نهاد طی سال جاری و از محل کمک های مردمی استان ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر ظاهری روز سه شنبه در نشست تعاملی کمیته همیاری با خبرنگاران که به مناسبت دهه مبارک فجر و در سالن اجتماعات تامین اجتماعی برگزار شد، افزود: درآمدهای کمیته امداد امام (ره) استان قزوین نسبت به سال گذشته با رشد ۴۷ درصدی روبرو است.

وی از کمک هزینه تحصیلی ۷۰ میلیارد ریال این نهاد به ۹ هزار و ۱۱۷ دانش آموز و دانشجو قزوین در راستای امیدآفرینی خبر داد و تاکید کرد: کمیته امداد همچنین امسال ۷۹۵ جهیزیه به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال به زوج های جوان و ۳۱۰ میلیارد ریال نیز به عنوان ودیعه مسکن به نیازمندان استان اهدا کرده است.

به گفته وی، پرداخت وام کارگشایی به مبلغ ۶۱۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این نهاد در سال جاری بود.

ظاهری ادامه داد: این نهاد در حوزه مسکن همچنین ۳۶۴ واحد مسکونی را در سال جاری تکمیل و به متقاضیان نیازمند اهدا کرده که این تعداد واحد مسکن واگذار شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۵۴ درصدی روبرو است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین از ۶۰ میلیارد ریال کمک های مردمی جهت تعمیر منازل خانواده های تحت حمایت این نهاد در استان خبر داد و گفت: کمیته امداد دومین نهادی است که با دستور مستقیم امام راحل و تنها پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ با هدف ترویج پیام ایثار، تاسیس شد.

شهرک انرژی کشور دارای تعرفه مددجویی شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین نیز در این نشست خبری اظهار کرد: پس از یک سال و نیم پیگیری برای سهم‌خواهی مددجویان در شهرک انرژی، طی هفته های گذشته سرانجام وزارت نیرو دستورالعمل مربوط به نیروگاه های حمایتی را مصوب و ابلاغ کرد.

علی دهباشی با اشاره به اینکه نیروگاه های حمایتی زمینه اشتغال مناسبی را برای مددجویان تحت پوشش این نهاد مهیا می کند، تاکید کرد: برای این منظور، زمینی به مساحت سه هکتار در شهرک زین آباد شال، برای یک هزار و ۲۰۰ مددجو در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح با تضمین خرید ۲۰ ساله برق صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: براساس این طرح، هر فرد مالک یک نیروگاه پنج کیلوواتی خواهد شد که سود آن به صورت مرتب و ماهانه به حساب مددجو واریز خواهد شد.

دهباشی با اشاره به اینکه این طرح تا کمتر از چهار ماه دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد، تصریح کرد: مددجویان عقب افتاده ذهنی شدید و ضایعه نخاعی نخستین مشمولان این طرح خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha