۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85378557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هراس شهرک‌نشینان صهیونیست از بازگشت به خانه/ مقامات پشت در دفتر نتانیاهو خوابیدند

تهران- ایرنا- هراس از مقاومت فلسطین، با وجود گذشت چهار ماه از جنگ علیه غزه ادامه دارد و شهرک‌نشینان صهیونیست اعلام کردند که حاضر نیستند به خانه بازگردند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «معاریو» با انتشار تصاویر مقامات برخی شهرک های صهیونیست‌نشین که پشت در دفتر نخست‌ وزیری خوابیده بودند، نوشت: شهرک نشینان از بازگشت به شهرک ها هراس دارند.

این روزنامه چاپ تل آویو، دادن مهلت به شهرک نشینان برای ماندن در اقامتگاه های موقت تا تابستان را درخواست مقامات شهرک‌های صهیونیست نشین اعلام کرد و افزود: وزارت دارایی اعلام کرده که شهرک نشینان باید تا اول مارس، اقامتگاه های موقت را ترک و به شهرک های خود برگردند.

بر اساس این گزارش، تنها شهرک نشینانی که فاصله شهرک های آنها با غزه کمتر از هفت کیلومتر است، می توانند تا تابستان در اقامتگاه های موقت بمانند و بقیه باید تا ماه مارس، به شهرک هایشان برگردند.

بعد از دستور وزارت دارایی رژیم صهیونیستی برای بازگشت شهرک نشینان به خانه های خود، مقامات این شهرک ها اعلام کردند که تا زمانی که وزارت جنگ و نخست وزیری تضمین ندهند که امنیت این شهرک ها تامین شده است، به آنجا باز نخواهند گشت.

«ایتامار رابیوو» رئیس شورای شهرک صهیونیست نشین «عسقلان» که شب گذشته را در ورودی دفتر نخست وزیری گذراند، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که از پلیس خواسته شده تا مانع از تجمع ما در مقابل دفتر نخست وزیری شوند، اما ما تا زمانی که شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآف گالانت» وزیر جنگ تضمین ندهند که امنیتمان در شهرک ها برقرار خواهد بود، به خانه برنمی‌گردیم.

به گزارش ایرنا، عملیات مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه که در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات اشغالگران صهیونیست انجام شد، به آواره شدن صدها هزار صهیونیست در جنوب و شمال سرزمین های اشغالی انجامید.

رژیم صهیونیستی به خاطر تنگناهای اقتصادی ناشی از جنگ علیه غزه دیگر توان تامین نیازهای آوارگان در اقامتگاه های موقت را ندارد و تلاش می کند تا آنها را به شهرک هایشان برگرداند.

تل آویو به خوبی می داند که تا آتش بس در غزه برقرار نشود، آرامش به مرزهای شمالی و جنوبی سرزمین های اشغالی برنخواهد گشت و شهرک‌نشینان خواب راحت نخواهند داشت، بنابراین چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین و پذیرش شروط آتش‌بس ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha