۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85378559
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس سازمان غذا و داروی کشور: ۹۹درصد داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است

آبادان - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: ۹۹درصد از داروهای مورد نیاز کشور تولید داخل است و مشکلی در تامین دارو وجود ندارد.

دکتر سید حیدر محمدی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید ستاد معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تنها یک درصد از داروهای مورد نیاز کشور که صرفه اقتصادی برای تولید آنها در کشور وجود ندارد از خارج از کشور وارد می‌شود.

وی افزود:بیش از ۸۰درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراکز درمانی و بیمارستانی نیز از تولید داخل تامین می‌شود.

توزیع ۱۲ میلیون شیرخشک در کشور

محمدی اظهار کرد: در ابتدای سال‌جاری به دلیل مشکلاتی در تامین ارز و نقدینگی خللی در تهیه و توزیع شیر خشک ایجاد شد که از ۲ ماه پیش وضعیت تامین و توزیع شیر خشک در کشور بهبود یافته است و هم اکنون در هر ماه ۱۲ میلیون قوطی شیرخشک در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: توزیع شیرخشک نسبت به گذشته با حدود پنج میلیون قوطی، رشد قابل قبولی دارد ضمن اینکه ذخایر قابل قبولی نیز در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو وجود دارد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور گفت: سهمیه توزیع شیرخشک بر اساس جمعیت نوزادان هر استان مشخص شد و در ۲ ماه گذشته بیشتر از سهمیه هر استان شیرخشک توزیع شده است.

وی گفت:جایی بجز داروخانه را مجاز برای فروش دارو نمی‌دانیم و فروش دارو به صورت اینترنتی مورد تایید ما نیست و در حال آماده‌سازی مراحل قانونی برای ارائه نسخه‌های دارویی الکترونیکی به صورت غیرحضوری هستیم.

سه طرح خدمات پزشکی با اعتباری بالغ بر ۳۷۹ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور دکتر سیدحیدر محمدی، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور سه‌شنبه در آبادان افتتاح و بهره‌برداری شد.

شهروندان آبادانی از ۱۰ مرکز شهری، ۱۱ مرکز روستایی، ۱۳ پایگاه بهداشتی و ۴۴ خانه بهداشت بهره‌مند هستند. عملیات ساخت بیمارستان‌های جدید نفت و تامین اجتماعی نیز در آبادان در حال انجام است.

شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha