افتتاح ۲۳ طرح شهرداری سمنان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی

سمنان - ایرنا - ۲۳ طرح عمرانی شهرداری سمنان با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال روز سه شنبه با حضور استاندار، فرماندار و دیگر مسوولان مدیریت شهری به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجموعه‌های تجاری خدماتی، اداری، بوستان‌ها و مراکز گردشگری، بازپیرایی، مباحث زیرساختی و آماده سازی، مرمت معابر شهری، احداث غرفه‌های تنظیم بازار و تجهیز ایستگاه آتش نشانی، از جمله طرح‌های عمرانی افتتاحی مرتبط به شهرداری سمنان در دهه فجر سال ۱۴۰۲ است.

استاندار سمنان در این آیین در شهرداری سمنان گفت: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی متعلق به شهرداری سمنان مربوط به دهه فجر ۱۴۰۲، بارقه امید، اعتماد و نشاط اجتماعی را در مجموعه شهر سمنان فراهم خواهد کرد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: عملکرد مطلوب شهرداری و مجموعه شورای اسلامی شهر تاثیر مستقیم و موثری بر جلب رضایتمندی عمومی شهروندان و ایجاد اعتماد دارد.

وی بیان کرد: بالغ بر۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده طی یکسال گذشته به شهرداری‌های استان سمنان و از جمله شهرداری سمنان واریز شد.

وی اظهار کرد: تحویل چندین دستگاه اتوبوس درون شهری، ماشین آتش نشانی مجهز به نردبان بلند و سایر موارد، از جمله اقدامات ارزنده انجام شده توسط شهرداری سمنان در ۱۴۰۲ است.

افتتاح ۲۳ طرح شهرداری سمنان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی

به گفته استاندار سمنان، انتخاب شهر سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه شهرهای راه ابریشم، انتخاب به عنوان «پایتخت کتاب ایرنا»، آزادسازی کاروانسرای شاه عباسی به عنوان مطالبه به حق مردم و دیگر موارد از جمله اقدامات ارزنده صورت گرفته در حوزه شهر سمنان است.

وی یادآور شد: بنا بر تاکید معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، سمنان جزو استان‌های پیشرو در خصوص تحقق مصوبات عمرانی است که همت والای تمام مسوولان استان و مدیران مجموعه شهرداری ها از جمله شهرداری سمنان در این مهم تاثیرگذاری شایانی داشت.

استاندار سمنان تاکید کرد: توزیع عادلانه خدمات مدیریت شهری به ویژه توجه به مناطق کم برخوردار، محروم شهری و بافت فرسوده مَد نظر قرار داشته و ضرورت دارد تا خدمات در این‌ بخش ها را تقویت کنیم.

ساماندهی مباحث شهری سمنان

شهردار سمنان گفت: تعداد زیادی از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری سمنان به مناسبت دهه فجر تکمیل طرح‌های نیمه تمام است.

حسین موسوی افزود: پل شهید دانشگر با بیش از ۳۷۰ میلیارد ریال، مجتمع تجاری گردشگری زاوقان با ۱۰۰ میلیارد ریال، مجموعه تفریحی باغ فدک با ۵۰ میلیارد ریال، مجتمع تجاری مرحوم آیت الله عالمی با ۸۰ میلیارد ریال، مجموعه ورزشی بوستان کوهستان با ۲۵ میلیارد ریال، بوستان سرو با ۱۷ میلیارد ریال و بوستان نشاط با ۱۵ میلیارد ریال بخشی از طرح‌های شاخص شهرداری سمنان است.

افتتاح ۲۳ طرح شهرداری سمنان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی

شهردار سمنان با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی های شهر سمنان، خاطرنشان کرد: سمنان میزبان تردد ۱۷ میلیون مسافر عبوری است ولی شهر بهره لازم را از این مساله نمی‌برد و در گام اول، مناسب نبودن ورودی سمنان از دلایلی اصلی آن شناخته شد.

وی با بیان اینکه اجرای آزادراه حرم تا حرم نیز سمنان را از ضلع شمال دور می زد و رغبتی برای ورود به شهر سمنان نداشت، گفت که با مراجعه و نشست‌های متعدد با شرکت سازنده و با توجیه فنی لازم، سه شریان اصلی برای اتصال آزادراه به ورودی شهر سمنان پیشنهاد شد.

شهردار سمنان اظهار کرد: زیباسازی ورودی شهر سمنان در زمینی به مساحت ۱۲۶ هکتار و در قالب مجتمع خدماتی جاده ابریشم در دستور کار است و تقاطع غیرهمسطح امام حسن(ع) شهر سمنان برای تکمیل و بهره برداری به ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

افتتاح ۲۳ طرح شهرداری سمنان همزمان با چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از نشست آیین افتتاح از طرح‌های شهردای سمنان، استاندار از روند اجرایی طرح در حال احداث ساماندهی ورودی غربی شهر سمنان(مجتمع خدماتی رفاهی راه ابریشم) بازدید کرد و در این بازدید محمد بهرامی فرماندار سمنان، همت هادیان مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری، عبدالله غلامی مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و سایر مسئولان حوزه مدیریت شهری سمنان و اصحاب رسانه حضور داشتند.

شهر سمنان بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شورای اسلامی شهر سمنان هفت عضو دارد.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع دارای ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت است که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

شهر سمنان دارای سه منطقه شهرداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha