۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان آماده افتتاح است

زاهدان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۱۶ پروژه بهداشتی و درمانی در حوزه این دانشگاه همزمان با فرا رسیدن جشن بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

حبیب غزنوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه‌های بهداشتی و درمانی با زیربنای بیش از یک‌هزار و ۹۳۴ مترمربع و اعتبار بیش از ۳۳۶ میلیارد ریال در مناطق شهری و روستایی افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از پروژه‌های مهم قابل افتتاح در دهه فجر، بخش ام آر آی بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان با اعتباری بیش از ۷۹ میلیارد ریال است که دقت بالا، وضوح تصویر و تصویربرداری برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم را می‌توان از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه نام برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افتتاح پایگاه اورژانس شهری شماره ۲ خاش، پایگاه اورژانس کله گان سراوان و ساخت و تجهیز ستاد بحران اورژانس ۱۱۵ زاهدان خبر داد و افزود: با ساخت، تجهیز و افتتاح این پایگاه‌ها که با هزینه‌ای بیش از ۱۳۴ میلیارد ریال صورت گرفت شاهد ارتقاء بیش از پیش خدمات فوریت های پیش بیمارستانی خواهیم بود.

وی از دیگر طرح های قابل افتتاح در چهل و پنجمین دهه فجر انقلاب اسلامی به پنج خانه بهداشت جلدک زاهدان، محمد آباد کورین، جوانتل زاهدان، اسماعیل آباد زاهدان، کشک سیب و سوران و یک مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در زاهدان اشاره کرد.

غزنوی عنوان کرد: برای ساخت و تجهیز این پنج خانه بهداشت و یک مرکز خدمات جامع سلامت نیز بیش از ۹۷ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی تصریح کرد: افتتاح دستگاه سی تی سیمولاتور در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) زاهدان با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین از افتتاح انبار استراتژیک دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد و خاطرنشان کرد: انبار دارویی استراتژیک دانشگاه با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نوسازی و بهسازی شده است، همچنین راه اندازی چهار مرکز خدمات سلامت روان (سراج) در شهرهای زاهدان، خاش و سراوان از دیگر پروژه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha