سوز سرمای زمستانی در جنوب آذربایجان‌غربی کمتر می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با خروج امواج ناپایدار بارشی از منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه افزایش پیدا می کند و از سوز سرمای زمستانی در جنوب آذربایجان‌غربی کاسته می‌شود.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اواخر وقت امروز با خروج امواج ناپایدار از منطقه روند افزایشی دمای هوا در این منطقه شروع می شود و دمای هوا افزایش پیدا می کند که این روند تا پایان هفته جاری تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته سردشت با ۱۶.۲ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بود، اضافه کرد: بارش ها در اشنویه ۵.۲ میلی‌متر، پیرانشهر ۴.۵ میلی‌متر و تکاب۲.۴ میلی‌متر ثبت شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته نقده با حداکثر دمای هشت درجه سانتی‌گراد، گرمترین و سلماس و چالدران با حداقل دمای منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و هفت درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی افزود: فعالیت امواج ناپایدار بارشی تا پایان امروز به صورت بارش برف خفیف به صورت نقطه ای و پراکنده در برخی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی تداوم دارد و به تدریج این امواج منطقه ما را ترک می کنند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha