۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85378686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت هزار و  و ۲۲۰ میلیارد ریال به مستمری بگیران قزوین پرداخت می شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی قزوین گفت: ماهانه هشت هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال به مستمری بگیران استان توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

حمید کوزه گرها روز سه شنبه در نشست تعاملی کمیته همیاری با اصحاب رسانه استان قزوین تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی استان قزوین نهاد عمومی غیر دولتی است که هزینه های خود را از محل درآمدهای داخلی خود تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد جمعیت قزوین تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد که این مساله بیانگر صنعتی و کارگری بودن این استان است، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب به ازای هر ۱۵ قزوینی یک نفر بازنشسته بود اما امروز این آمار به ازای هر چهار بیمه شده، یک بازنشسته و مستمری بگیر رسیده است.

کوزه گرها، سطح امید به زندگی در قزوین را ۷۶ سال اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان قزوین به ۲۶۳ هزار و ۶۴۸ نفر و در حوزه مستمری بگیران نیز ۹۱ هزار و ۵۷۳ مستمر بگیر تحت پوشش هستند.

وی تعداد بیمه شدگان اجباری استان در سال گذشته را ۱۸۲ هزار و ۵۸۱ نفر اعلام کرد و گفت: امسال این تعداد به ۱۹۳ هزار و ۶۵۷ بیمه شده رسیده است.

به گفته وی، بیمه تامین اجتماعی در استان هشت شعبه دارد که با ارایه خدمات مناسب خود توانسته رتبه ۴ را در بین شعبات به خود اختصاص دهد.

یک میلیون بیمار سرپایی در قزوین مورد درمان قرار گرفتند

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: امسال حدود یک میلیون مراجعه کننده سرپایی، ۱۰ هزار و ۷۴۰ عمل جراحی و ۱۶ هزار و ۸۳۱ مراجعه کننده در حوزه داندانپزشکی از خدمات تامین اجتماعی استان قزوین بهره مند شدند.

اورنگ شیخ بگلو تصریح کرد: ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی قزوین از سوی ۲ بیمارستان در قزوین و تاکستان، یک پلی کلینیک تخصصی و هفت مرکز درمانگاهی این استان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در سطح کلان . در بحث کمک به فرزندآوری از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان آذرماه سال جاری یک هزار و ۵۱۶ پرونده برای زوج های نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی استان تشکیل شد و تاکنون نیز ۶۰ میلیارد ریال در این رابطه هزینه شده است.

شیخ بگلو در رابطه با چتر حمایتی برای بیماران خاص و صعب العلاج قزوین تا پایان ۹ ماهه سال جاری، اظهار کرد: در این رابطه تاکنون ۹۰۹ مورد پرداخت مالی به میزان ۴۲ میلیارد ریال جهت پوشش هزینه های درمانی بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت گردید.
مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان قزوین ادامه داد: در بخش طرح های مدیریت درمان قزوین و از نیمه اول بهمن سال جاری هتلینگ بخش مردان بیمارستان تاکستان، چهارگانه (لندری، انبار تجهیزات و دارو، اورژانس و دالیز) در مرحله طراحی نقشه فاز ۲ قرار دارد و هتلینگ بخش قلب بیمارستان رازی قزوین نیز در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار است ضمن آنکه سامانه اعلام اطفاء حریق و احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان رازی و خرید یک دستگاه سی تی اسکن نیز انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha