۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85378726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض به مددجویان آبدانان

ایلام - ایرنا - مدیر کمیته امداد شهرستان آبدانان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال کمک هزینه بلاعوض از ابتدای امسال تاکنون به مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی کرمی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آبدانان اظهار کرد: این میزان اعتبار در سر فصل های مستمری نقدی، علمی و فرهنگی، آموزشی و پرورشی، معیشتی و اجتماعی، بهداشت و درمان، تعمیرات و احداث منازل مسکونی و موردی و خدمات رفاهی به هشت‌ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب سه هزار و ۵۰۰ خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با اشاره به تامین ۱۶۷ قلم کالای اساسی و لوازم خانگی شامل، یخچال، فرش، کولر و اجاق گاز برای نوعروسان افزود: تا پایان سال‌جاری با صرف هزینه ای معادل ۳۰ میلیارد ریال جهیزیه ۴۰ زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد تهیه و تحویل و روانه خانه بخت می‌شوند.

کرمی از خودکفایی ۱۱۶ خانوار و استقلال اقتصادی آنها در این مدت خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و ایجاد اشتغال با پرداخت ۶۷۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد به مددجویان این شهرستان، زمینه اشتغال ۵۷۳ نفر از جوانان جویای کار این شهرستان مهیا شده است.

وی از پایش دقیق مددجویان و مساعدت رفاهی روزآمد به جامعه هدف خبر داد و یادآور شد: امسال ۵۸ واحد مسکونی ویژه خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد آبدانان احداث شده که مبلغ ۴۵ میلیارد ریال به صورت بلاعوض و ۶۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز در قالب تسهیلات کم بهره به مالکان این واحدهای مسکونی مساعدت شد.

کرمی با اشاره به پرداخت ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تهیه ملزومات آموزشی و تسهیلات تحصیلی به یکهزار و ۳۵۰ دانش آموز و دانشجو، اظهار کرد: با حمایت این نهاد حمایتی و انقلابی هم اکنون ۲۲۴ نفر از فرزندان نخبه خانواده های مددخواه این شهرستان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای و پزشکی در مراکز معتبر علمی کشور مشغول تحصیل هستند.

وی توسعه و تعمیق آموزش‌های کاربردی مددجویان را یک راهبرد اصولی در نهاد کمیته امداد عنوان کرد و ادامه داد: در مدت ۱۰ماهه سال‌جاری ۳۵۰ نفر از خانواده های تحت پوشش امداد آبدانان با آموزش های فنی حرفه ای، مهارت‌ های زندگی، صنایع دستی، تولیدات و کارگاه‌های خانگی و آسیب های اجتماعی را فرا گرفته اند.

مدیر کمیته امداد آبدانان با اشاره به حمایت یکهزار و ۶۵۲ حامی از ۵۸ نفر از ایتام تحت پوشش کمیته امداد تصریح کرد: امسال ۴۰ میلیارد ریال از طرف خیرین و حامیان به این نهاد پرداخت شده که بطور ۱۰۰درصد در راستای تقویت بنیه علمی و آموزشی و تفریحی و رفاهی این نونهالان هزینه شده است.

شهرستان ۶۰ هزار نفری آبدانان در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد که ۲۰ درصد از جمعیت آن تحت پوشش نهاد های حمایتی و امدادی قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha