فعال اقتصادی: همه دغدغه‌مندان برای تقویت فضای انتخاباتی بکوشند

بیرجند - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: همه مسئولان و دغدغه‌مندان باید فضای انتخابات را در کشور تقویت کنند و راهکار عملی آن باز کردن گره از مشکلات مردم است.

علیرضا خامه‌زر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رسیدگی به امور مردم نباید محدود به ایام انتخابات باشد بلکه باید همواره در راستای تقویت معیشت تلاش شود تا جامعه احساس امنیت اقتصادی داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط تورمی گفت: اما همیشه مردم در عرصه‌های سیاسی و ملی مشارکت داشته‌اند لذا باید تلاش کرد که به خاطر مشکلات اقتصادی، سطح مشارکت در انتخابات پیش رو کاهش پیدا نکند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: فعالان اقتصادی همچون دیگر اقشار جامعه خود را موظف به حضور و ایجاد فضای مشارکت در انتخابات می‌دانند و اولویت برای آنها، اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار در همه بخش‌ها است.

وی عنوان کرد: برای یک فعال صنفی، مسایل اقتصادی می‌تواند اولویت باشد اما در کنار آن نقش و مسئولیت اجتماعی هم حایز اهمیت است.

خامه‌زر گفت: مشکلات اقتصادی نه ۱۰۰ درصد اما می‌تواند در میزان مشارکت تاثیرگذار باشد لذا مسئولان باید زمینه بروز مشکلات اقتصادی را شناسایی و رفع کنند تا مردم و فعالان صنفی بر حسب وظیفه در انتخابات مشارکت داشته باشند.

وی افزود: بعد از انتخابات رقابت‌های سیاسی باید به رفاقت تبدیل شود لذا هر فردی از هر حزب و طیف سیاسی هدف خود را با اهداف پیشرفت کشور پیوند بزند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند یکی از وظایف مهم نمایندگان مردم در مجلس را تقویت سهم کشور در اقتصاد جهانی عنوان کرد و گفت: تاثیرگذاری در اقتصاد جهانی باید تثبیت شود و به صادرات، رونق تولید و بازاریابی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه احزاب سیاسی بعد از انتخابات باید به دنبال تقویت اقتصاد کشور باشند یادآور شد: در تصمیم گیری‌ها، مناسبات اقتصادی و مصوبات باید نمایندگان و مسئولان دیدگاه بخش خصوصی را لحاظ کنند.

خامه‌زر تاکید کرد: فعالان اقتصادی از نمایندگان انتظار دارند قانون را با نظر بخش خصوصی مصوب کنند و تصمیم گیری‌ها مبتنی بر اولویت‌های اقتصادی باشد.

وی با اشاره به لزوم ارتباط مستمر نمایندگان مجلس با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی گفت: کارشناسان و اقتصاددانان در تصمیم گیری‌های مربوط به امور اقتصادی کشور سهیم باشند تا به حذف قوانین دست و پا گیر از فضای کسب و کار کمک کنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان، چهار حوزه انتخابیه اصلی و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha