آغاز ساخت ۵۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۷۰۰ واحد مسکن اعضای‌ هیات‌علمی در پژوهشگاه ژنتیک

تهران- ایرنا- روند ساخت ۵۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی و ۷۰۰ واحد مسکن برای اعضای هیات‌علمی و کارمندان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری آغاز شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری، همزمان با دهه مبارک فجر و مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و در آستانه چهل پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روند ساخت و برنامه ریزی جهت تجهیز کارگاه احداث ۵۰ واحد خوابگاه دانشجویی متاهلی و ۷۰۰ واحد مسکن ملی ویژه اعضای هیات علمی و کارمندان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری (وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) با حضور علی خطیبی معاون مالی، اداری و منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری و حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور برگزار شد.

معاون مالی، اداری و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری در این مراسم اظهار داشت: پروژه خوابگاه دانشجویی متاهلی که امروز در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک روند ساخت آن آغاز شد، در راستای تاکید دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور در راستای حفظ نخبگان و جلوگیری از خروج آنها از کشور انجام شده است؛ قطعا این ۵۰ واحد تا ۱۸ ماه آینده تحویل پژوهشگاه خواهد شد.

آغاز ساخت ۵۰ واحد خوابگاه متاهلی و ۷۰۰ واحد مسکن اعضای‌ هیات‌علمی در پژوهشگاه ژنتیک


رستمی رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز گفت: یکی از ذخایر مهم کشور نخبگان و دانشجویان هستند. در موضوع حفظ نخبگان و تسهیل امر ازدواج در دوران دانشجویی اقدامات خوبی انجام شده که هر دو مورد تاکید دولت هستند. همچنین کارهای بزرگی در راستای مسکن و خوابگاه های متاهلی در دوره دولت سیزدهم صورت گرفته و امروز شاهد یک نمونه از این فعالیت های مهم در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری هستیم.

جواد محمدی رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز درباره احداث خوابگاه دانشجویی اظهار داشت: با توجه به سابقه پژوهشگاه ژنتیک در مبحث نوسازی و ساخت بناهای علمی و آزمایشگاهی در پژوهشگاه ما این توان را داریم که پروژه ساخت و بهره برداری ۵۰ واحد خوابگاه دانشجویی را پیش از موعد ذکر شده ( ۱۸ ماه) ظرف یک سال آینده تکمیل کنیم.

به گزارش ایرنا، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی زیر نظر وزارت علوم و فعال در زمینه مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری به عنوان یک موسسه پژوهشی و برای انجام تحقیقات علمی‌صنعتی و به‌ویژه کاربردی، بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی در سال ۶۶ تاسیس شد تا جهت نیل به اهدافی همچون تحقیقات در زمینه های مختلف علوم زیستی، پزشکی،‌ کشاورزی، دارویی و زیست‌فناوری گام بردارد و آموزش و تربیت متخصصان و محققان دانشگاه های کشور را به عهده گیرد.

این پژوهشگاه واقع در کیلومتر ۱۵ جاده قدیم کرج و شهرک علم و فناوری پژوهش از سه پژوهشکده زیست فناوری کشاورزی، زیست فناوری پزشکی و زیست فناوری صنعت و محیط زیست تشکیل شده است که هر کدام از این پژوهشکده ها نیز دارای سه گروه پژوهشی هستند. گروه ها نیز اولویت های خاص خود را بر مبنای تخصص، امکانات و نیازهای جامعه تعریف می کنند.

همچنین ۱۵۷ دانشجوی دکتری، ۷۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و حدود ۱۲۰ دانشجوی مهمان دکتری و ارشد در این پژوهشگاه مشغعول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha