۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85378819
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹ طرح‌ مسکن و اشتغال بهزیستی در شادگان به بهره‌برداری رسید

اهواز- ایرنا - ۱۵ واحد مسکونی، سه طرح اشتغال‌زایی و یک مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در شهرستان شادگان در ششمین روز از دهه فجر با حضور جمعی از مدیران و مسئولان محلی طی آیینی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیر کل بهزیستی خوزستان روز سه شنبه در آیین بهره برداری از این طرح ها در شادگان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ مورد از خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی کمک هزینه مسکن بلاعوض با اعتبار۹۵ میلیارد ریال جهت ساخت و تکمیل مسکن دریافت کرده‌اند که ۹۸ مورد از این خانواده‌ها بی‌سرپرست و تک معلول هستند و ۱۰ مورد نیز شامل خانواده‌های چند معلول است.

مهران کریمیان افزود: ۱۲ مورد از خانواده‌های بی‌سرپرست شهرستان شادگان از ابتدای امسال کمک هزینه ودیعه مسکن با اعتبار۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال دریافت کردند و همچنین ۲۱ مورد از خانواده‌های زیر پوشش نیز تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲مورد از خانوارهای معلول در شهرستان شادگان که واحدهای مسکونی آن ها نیاز به مناسب سازی داشت ۲میلیارد و یکصد و۶۰ میلیون ریال هزینه مناسب‌سازی مسکن و محیط زندگی به آن‌ها پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: واحدهای مسکونی مددجویان در شهرستان شادگان با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و محرومیت زدایی سپاه در حال ساخت است که در آینده‌ای نزدیک تعداد زیادی خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی فاقد مسکن صاحب سرپناه خواهند شد.

۱۹ طرح‌ مسکن و اشتغال بهزیستی در شادگان به بهره‌برداری رسید

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۳ نفر ازمددجویان و معلولان تحت پوشش بهزیستی شادگان که آماده ورود به بازار کار بودند از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال با اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد ریال بهره مند شدند و از این طریق مشاغل خود را توسعه و راه اندازی کردند.

کریمیان ادامه داد: همچنین در سال جاری پنج بانوی سرپرست خانوار در شهرستان شادگان موفق به دریافت سرمایه کار به مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال شدند و توانستند مشاغل خانگی خود را راه اندازی کنند؛ همچنین ۹ مورد از معلولین روستایی در قالب طرح CBR و استاد شاگردی با کمک خانواده‌های خود مبلغ یک میلیارد و ۳۵۰میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کردند و مشاغل خود را روستاها راه اندازی کردند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان این که هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی خانواده‌های زیر پوشش است افزود: تسهیل‌گری اشتغال و تامین مسکن مهمترین مصداق توانمند سازی برای افراد زیر پوشش است و از این جهت کارکنان بهزیستی با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی و با استفاده از ظرفیت سازی اجتماعی و همراهی دستگاه‌های متولی اشتغال و مسکن و با کمک گروه‌های مردمی و خیر پیگیر رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف هستند.

وی ادامه داد: شهرستان شادگان بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۵ خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۹۲۶ خانواده دارای معلول و ۲ هزار ۶۷۹ خانواده بی‌سرپرست و آسیب دیده اجتماعی از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

کریمیان توضیح داد: مرکز مشاوره خانواده و ازدواج در شهرستان شادگان توسط بخش خصوصی با مجوز سازمان بهزیستی در زمینه های مشاوره خانواده و ازدواج ،طلاق ،اختلافات خانوادگی، تحصیلی ،فردی و گروهی به عموم مردم خدمات رسانی می‌کند که با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد ریال و اشتغال ۲ نفربه بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در شهرستان شادگان ۱۹ مرکز غیر دولتی تحت نظارت سازمان بهزیستی به مددجویان خدمات رسانی می‌کنند که ۳ مورد از این مراکز جز مراکز مشاوره خانواده است و سازمان با توجه به مشکلات اجتماعی درصدد توسعه و افزایش مراکز مشاوره می‌باشد تا با راه اندازی این مراکز به رفع مشکلات جامعه هدف بپردازد.

۱۹ طرح‌ مسکن و اشتغال بهزیستی در شادگان به بهره‌برداری رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha