۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 85378834
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

السودانی: هرگونه نقض حاکمیت عراق را محکوم می‌کنیم

تهران-ایرنا- نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع ترکیه در بغداد، هرگونه نقض حاکمیت کشورش را محکوم کرد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در این باره آمده است: «محمد شیاع السودانی» امروز میزبان «یاشار گولر» وزیر دفاع ترکیه به همراه «متین گوراک» رئیس ستاد کل ارتش این کشور بود.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار روابط دو کشور همسایه را مورد بررسی قرار دادند.

السودانی و گولر همچنین بر اهمیت تقویت همکاری‌های امنیتی دوجانبه به گونه‌ای که به دستیابی به امنیت دو کشور و ثبات آنها کمک کند، تاکید کردند.

نخست وزیر عراق در این دیدار به تشریح پیوستگی امنیت عراق و ترکیه پرداخت و به اهمیت این سفرها برای هماهنگی و تفاهم بیشتر میان دو کشور در حمایت از امنیت و ثبات منطقه اشاره کرد.

السودانی ضمن رد هرگونه تعرض به حاکمیت عراق و انجام هرگونه تسویه حساب در خاک این کشور، تاکید کرد که بغداد به اصول قانون اساسی خود پایبند است و در آن بر ضرورت عدم استفاده از خاک این کشور برای حمله به کشورهای همجوار تاکید شده و اقدامات بسیاری در این زمینه به ویژه در نوار مرزی ترکیه و عراق صورت گرفته است.

وزیر دفاع ترکیه امروز در فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استقبال مسئولان نظامی عراق قرار گرفت و با «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق نیز دیدار داشت.

بر اساس گزارش شبکه کُردی زبان «رووداو»، وزیر دفاع ترکیه همچنین قرار است عصر امروز به اقلیم کردستان عراق سفر کند.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وزیر دفاع این کشور صبح روز سه‌شنبه برای گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر می‌کند و وزیر دفاع ترکیه را در این سفر «متین گوراک» رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، همراهی می‌کند.

بغداد و آنکارا پرونده‌های مشترک زیادی دارند، از جمله آنها پرونده امنیتی مربوط به تحرکات حزب کارگران کردستان و حملات ترکیه در داخل خاک عراق و همچنین تلاش بغداد برای دستیابی به سهم کامل آب هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha