۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85378840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج طرح زیست محیطی در مشهد بهره برداری شد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۲
کد خبر: 85378840
پنج طرح زیست محیطی در مشهد بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- پنج طرح زیست محیطی در مشهد با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال در آیینی امروز، سه شنبه در ششمین روز دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، شهردار مشهد امروز در این آیین گفت: توسعه یک بعدی شهرها در دهه گذشته موجب آسیب‌های زیادی به محیط زیست شده که آلودگی هوا شاخص ترین آن است.

محمدرضا قلندر افزود: اولویت فعلی اجرای طرحهای زیست‌محیطی، کاهش آلودگی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی است، این طرحها در بهتر شدن محیط شهری تاثیر بسیاری دارند.

پنج طرح زیست محیطی در مشهد بهره برداری شد

وی ادامه داد: امروز از این رو پنج طرح زیست محیطی با اعتبار بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال در حوزه مدیریت پسماند شامل خط تولید کود «گرانوله و اورهال» کارخانه تولید کود پرلیت (کود پرلیت سبب بهبود سیستم هوادهی و آب دهی خاک به ریشه گیاه می شود)، سایت پشتیبان بهداشت شهری، شبکه گازرسانی مجتمع صنعتی بازیافت به مساحت ۳۱هکتار، واحد بازیافت زیستی پسماند غذایی و هفتمین شرکت مجری بازیافت آنلاین (همپاک) بهره برداری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: بهره‌برداری از طرحهای شبکه گازرسانی مجتمع صنعتی بازیافت به مساحت ۳۱ هکتار و خط تولید کود گرانوله و اورهال کارخانه تولید کود پرلیت با سرمایه‌ گذاری‌ ١٨٠ میلیارد ریال با ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر امروز وارد مدار بهره برداری شد.

مهدی یعقوبی افزود: واحد بازیافت زیستی پسماند با هدف تکثیر صنعتی‌ حشرات که غذای‌ مناسبی‌ برای‌ پرندگان و آبزیان هستند و سایت پشتیبان بهداشت شهری به‌ مساحت‌ سه هکتار از دیگر طرحها است.

وی ادامه داد: طرح هوشمند جمع‌آوری‌ پسماندهای‌ بازیافتی‌ نیز مورد استقبال شهروندان در مشهد قرار گرفت و اکنون ۶ شرکت‌ در حال خدمات‌رسانی‌ به‌ شهروندان در این حوزه هستند، امروز نیز شرکت «همپاک» به عنوان هفتمین‌ شرکت‌ فعال در این حوزه معرفی شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: یکی از سیاست های شورای ششم، فرهنگ سازی بحث تفکیک زباله از مبدا است و وظیفه ما کاهش تولید زباله در تمام ارگان ها و منازل است اما متاسفانه در بسیاری از آمارها، بالاتر از میانگین جهانی هستیم و زباله تولیدی در شهر و کشور بسیار زیاد است.

حسن کریمدادی افزود: کارخانه زباله سوز در کشور سابقه اجرایی ندارد، جلسات تخصصی برای برنامه ریزی کاهش تولید زباله در سطوح مختلف جامعه به صورت ماهیانه تشکیل می شود اما شهرداری به تنهایی نمی تواند این مهم را محقق کند و باید همه دستگاه ها پای‌کار باشند.

وی ادامه داد: کارخانه بیوگاز نیز مدتی قبل کلنگ زنی شد اما همچنان بلا استفاده مانده و تکمیل آن در مسیر نامشخصی قرار گرفته است که باید تعیین تکلیف شود.

روزانه ۲ هزار تن زباله در مشهد تولید و ۲۴۱ تن پسماند خشک نیز به صورت تفکیک از مبدا جمع آوری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha