یک واحد بوم‌گردی در پیرانشهر افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیرانشهر گفت: یک واحد بوم‌گردی به‌مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره برداری رسید تا تعداد این واحدها در منطقه به ۲ مورد افزایش یابد.

به‌گزارش ایرنا از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، سلیمان بشیری روز سه شنبه در این خصوص اظهار کرد: این واحد بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریالی در روستای چیانه این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح این واحد برای سه نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش این واحد اقامتی ۲۰ نفر شب است.

وی ادامه داد: با افتتاح این واحد بوم‌گردی تعداد واحدهای شهرستان پیرانشهر به ۲ مورد رسید و در صدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در آینده این تعداد افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، ارومیه، نقده، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، تکاب، شاهین دژ، اشنویه و بوکان میزبان اقامتگاه های بوم گردی بوده و همواره پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور و حتی برخی کشورهای همسایه هستند.

سردشت به دلیل برخورداری از روستاهای بکر، آبشار شلماش، جنگل و طبیعت بکر دارای ۹ واحد اقامتگاه بوم‌گردی بوده و بیشترین تعداد را در این خصوص در آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است.

پس از سردشت، تکاب با هفت واحد و ارومیه با پنج واحد بیشترین اقامتگاه بوم گردی را در خود جای داده اند.

با افتتاح این واحد بوم گردی تعداد اقامتگاههای بوم گردی استان به بیش از ۴۰ واحد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha