حدود سه میلیارد ریال مالیات به حساب شهرداری‌های خراسان‌شمالی واریز شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: امسال ۲ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال درآمد مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری، شهرداری و مناطق عشایری استان واریز شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید قهرمانلو روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: مدت مشابه پارسال یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال درآمد مالیات ارزش افزوده به حساب دهیاری و شهرداری های استان واریز شد.

وی تصریح کرد: امسال یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها، یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال به حساب دهیاری های دارای کد، ۱۵ میلیارد ریال برای روستاهای بدون دهیاری و ۳۰ میلیارد ریال برای مناطق عشایری استان واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بخشودگی جرائم مالیاتی گفت: به مناسبت دهه فجر، مودیان در صورت پرداخت اصل مالیات تا پایان بهمن ماه جاری از بخشودگی جرائم متعلق شده بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: سقف بخشودگی جرائم پنج میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی و ۲۰ میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی در هر سال یا دوره مالیاتی است.

قهرمانلو اظهار کرد: مودیان برای بهره مندی از این مزایا در اسرع وقت نسبت به پرداخت اصل مالیات و ارائه درخواست بخشودگی جرائم به اداره امور مالیاتی مربوطه اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این باره حدود ۹۰ هزار پیامک برای اطلاع رسانی به مودیان در استان، ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha