همزمان با دهه فجر/عملیات اجرایی پروژه پنج هزار واحدی مسکن در فسا آغاز شد

شیراز- ایرنا- همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی پروژه پنج هزار واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فسا در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمودرضا طالبان، در حاشیه مراسم آغاز اجرای این پروژه افزود: هم اینک طرح نهضت ملی مسکن در تمام شهرهای استان آغاز شده و در حال اجرا و فعال است.

وی ادامه داد: حدود ۱۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن باید در ۹۵ سایت و ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین اجرا شود که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد در شهرهای شیراز، مرودشت، استهبان، جهرم، کازرون و فسا با توجه به مواجه با مشکل کمبود زمین به شکل چهار طبقه ساخته خواهد شد.

او اظهار کرد: ۴۵ هزار واحد باقیمانده نیز عمدتا به شکل یک طبقه و بعضا ۲ طبقه در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: هم اینک حدود ۴۸ هزار واحد در مرحله اجرا یا اتمام فونداسیون قرار دارد و برای حدود ۵۶ هزار واحد نیز پروانه ساختمانی اخذ شده است.

طالبان افزود: در شهر فسا تعداد ۲۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد هفت هزار و ۳۳۷ نفر واجد شرایط شناخته شده و پنج هزار و ۶۱۲ نفر نیز تاکنون واریز وجه انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون برای ۱۱ هزار نفر در شهر فسا زمین تامین شده و برای سه هزار و ۷۰۰ واحد هم پروانه ساختمانی اخذ کرده‌ایم.

وی گفت: پیش از آغاز اجرای این پروژه پنج هزار واحدی، یک زمین ۷۴ هکتاری نیز در اختیار طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فسا قرار گرفته بود که همزمان عملیات آماده‌سازی و احداث واحدهای مسکونی در آن نیز آغاز شد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.

همزمان با دهه فجر/عملیات اجرایی پروژه پنج هزار واحدی مسکن در فسا آغاز شد

آغاز عملیات اجرایی پروژه ۷۴۴ واحد نهضت ملی آباده
همچنین همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی پروژه ۷۴۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان آباده نیز در زمینی به مساحت ۷۵ هزار متر مربع آغاز شد.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان آباد در این آیین گفت: این پروژه به شکل ۲ طبقه حیاط دار اجرا می‌شود.

هادی عباسی نیا افزود: در شهرستان آباده ۱۳ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۹۵۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند که تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از آنها واریز وجه را انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون برای احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در این شهرستان زمین تامین شده که پروانه ساختمانی یک هزار و ۶۰۰ واحد اخذ شده و یک هزار و ۳۰۰ واحد نیز از مرحله فونداسیون عبور کرده است.

آباده در ۲۷۱ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha