۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبرنگار: 5532
کد خبر: 85379293
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اساتید دانشگاه گنجینه های ارزشمند کشور هستند

۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبر: 85379293
اساتید دانشگاه گنجینه های ارزشمند کشور هستند

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت : اساتید دانشگاهی در کشور ما همیشه به عنوان سرمایه های ارزشمند و تکرار نشدنی محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مشهدی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و فرهیختگان عرصه تعلیم و تربیت که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طی ۴۵ سال گذشته حدود ۵۰۰ استاد به صورت موظف و غیر موظف در این دانشگاه تدریس کرده اند.

وی با اشاره به اینکه با نسل طلایی از اساتید روبرو بودیم که تکرارشان سخت است، تاکید کرد: از جشن یکصد سالگی تاسیس این دانشگاه تاکنون هشت تن از اساتید این دانشگاه امروز دیگر در جمع ما نیستند که یاد و خاطرشان را همواره گرامی می داریم.

مشهدی وی خطاب به اساتید پیشکسوت دانشگاه گفت: اینجا خانه شماست چرا که این جمع سال ها مسوولیت بزرگی بر دوش داشته، همانگونه که همگان امروز دانشگاه تربیت معلم و آموزش معلمان در قزوین را با این جمع می شناسند.

وی درباره ویژگی های مهم دانشگاه های فرهنگیان در مقایسه با سایر دانشگاه ها، اظهار کرد: برخلاف دانشگاه‌های دیگر که شرایط و وظایف دانشجو در دانشگاه مشخص نیست اما دانشجوی دانشگاه فرهنگیان می داند که در آینده معلم چه مدرسه و چه رشته ای فعالیت خواهد کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین در رابطه با اهمیت شیوه تدریس و انتقال تجربه در این دانشگاه، تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان به نظر ما مهمترین و حساس‌ترین دانشگاه است چرا که معلمانی که همین امسال از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند براساس قانون بایستی تا سال ۱۴۳۷ تدریس کنند و در نتیجه نسلی که پرورش خواهند داد تا قرن بعدی شهروند این کشور باشند در سایه این معلمان پرورش خواهند یافت و از این جهت این دانشگاه در تربیت معلمان و به تبع آن تربیت نسل بعدی تاثیر گذار است.

به گفته وی، هر اتفاق و رویدادی که قرار است در جامعه ۱۰۰ سال آینده برای کشور رقم بخورد از این دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و طرز فکر معلمان و تاثیرگذاری آن بر فضای جامعه از اینجا نشات خواهد گرفت.

مشهدی در ادامه با اشاره به اینکه سال آینده سه رشته تحصیلی به رشته های این دانشگاه اضافه خواهد شد، افزود: دانشگاه فرهنگیان قزوین در رشته های ادبیات فارسی برای غیر فارسی زبانان، ادبیات فارسی و علوم تربیتی از سال آینده و در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha