پنتاگون: همکاری با توکیو و سئول علیه کره شمالی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که همکاری‌های امنیتی میان واشنگتن، توکیو و سئول علیه کره شمالی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ سه‌شنبه به نقل از یک سخنگوی پنتاگون نوشت: ما یک سامانه اشتراک اطلاعات درباره موشک‌های کره شمالی را فعال کرده‌ایم. این دستاورد و سایر تلاش‌ها نشان‌دهنده عمق و گستره بی‌سابقه همکاری‌های سه‌جانبه امنیتی میان آمریکا، جمهوری کره و ژاپن است.

این سخنگو که نامش فاش نشده است، افزود: ما قصد نداریم جزئیات هر شلیک موشکی را علنی کنیم اما برای تعامل با کره شمالی، جلوگیری از تهاجم آن و هماهنگ کردن پاسخ‌های بین‌المللی با اقدامات تحریک‌آمیز و خطرناک کره شمالی، با متحدانمان همکاری می‌کنیم.

به نوشته یونهاپ، آغاز به کار سامانه اشتراک اطلاعات درباره شلیک موشکی کره شمالی، اوج همکاری امنیتی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در قبال تهدیدهای موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ است.

پیونگ یانگ در سال جاری میلادی چهار بار پرتاب موشک کروز انجام داده است. یکی از این پرتاب‌ها شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک از زیردریایی اعلام شد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست خبری گفت: این نوع اقدامات از سوی کره شمالی عمیقاً بی‌ثبات‌کننده هستند و باعث تنش بیشتر در منطقه می‌شوند.

وی افزود: تا زمانی که قرار بر عقب راندن برخی از این اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده باشد، ما به هماهنگی سه جانبه نزدیک با کره‌جنوبی و ژاپن ادامه خواهیم داد.

آمریکا و متحدانش می‌گویند که کره شمالی تقابل با آنها را افزایش داده است اما نشانه‌ای در مورد قصد پیونگ یانگ برای حمله قریب‌الوقوع به آنها نیافته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha