۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۰:۰۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85379373
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایجاد بازارچه های غیررسمی در مرزهای ایلام در دستور کار است

ایلام - ایرنا - معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایجاد بازارچه های غیررسمی در مرزهای مهران و هلاله شمالی با هدف تقویت تجاری پیله وری در حال پیگیری و طرح های توجهی این بازارچه ها به وزارت کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی شامگاه سه شنبه در همایش اعطای نشان اقتصادی به فعالان برتر استان اظهار کرد: همچنین مکاتباتی از سوی ایران با طرف عراقی برای راه اندازی مرز چیلات انجام شده است.

وی افزود: امسال وضعیت مراودات تجاری در مرز مهران از یک میلیارد و ۱۶۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و مهران رتبه اول گمرک های کشور را کسب کرده است.

عباسی ادامه داد: میانگین وضعیت استان ایلام در حوزه های اشتغال، کاهش شکاف طبقاتی، توزیع عادلانه منابع و امکانات، رشد اقتصادی، مهار تورم و حوزه های دیگر در بین استان های کشور مطلوب است.

وی با بیان اینکه عمده ارتزاق و درآمدهای پایدار استان ایلام در حوزه کشاورزی و دامپروری است، یادآور شد: در این حوزه سازمان جهاد کشاورزی با ارائه راهکارهایی چون به کارگیری سیستم های نوین آبیاری، مدیریت بهینه منابع، اصلاح الگوی کشت، استفاده از دانش کارشناسان و دیگر اقدامات باعث افزایش ۲ برابری بهره وری تولید در محصولات مختلف کشاورزی شده است.

وی اضافه کرد: خشکسالی های متوالی سالیان اخیر حوزه دام و طیور استان ایلام را تحت تاثیر قرار داد و باعث کاهش یک میلیون راس دام از جمعیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راسی در استان شد اما امسال باتوجه به بارش نزولات جوی میزان دام استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس نسبت به پارسال افزایش یافت و در هر دوره ۲ میلیون قطعه مرغ در استان تولید می شود و صادرات این فرآورده به بازارهای خارجی در دستور کار است.

عباسی با اشاره به فعالیت سامانه نانینو هم توضیح داد: با شروع به کار سامانه نانینو در نانوایی ها از قاچاق و عرضه خارج از شبکه پنج هزار تن آرد جلوگیری شده است و ۷۰۰ واحد نانوایی در استان به این سامانه متصل شده اند و عملکرد آنها نظارت و رصد می شود.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره به هشت نفر از فعالان اقتصادی استان ایلام نشان اقتصاد مقاومتی اعطا و از ۲۲ فعال اقتصادی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha