جشن عید مبعث در مساجد شیعه و سنی قشم برگزار می شود

قشم - ایرنا - رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم گفت: جشن عید فرخنده مبعث حضرت ختمی مرتبت رسول مکرم اسلام در بسیاری از مساجد تشیع و تسنن این جزیره برگزار می شود.

حجت الاسلام روح الله صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همزمان با فرا رسیدن ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، جشن های عید مبعث چهارشنبه شب و فردا پنجشنبه در بقاع متبرکه و مساجد شیعه و سنی سرتاسر بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس با همیاری مردم و سازمانها و نهادهای مستقر در سرزمین آب و آفتاب برگزار می شود.

وی ادامه داد: مولودی خوانی، سخنرانی مذهبی، مسابقه فرهنگی و قصه گویی با هدف آشنا کردن کودکان با واقعه بزرگ مبعث رسول اکرم(ص) همراه با اهدای جوایز در بین قشموندان انجام خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم توضیح داد: اجرای مسابقات فرهنگی همراه با جوایز نفیس، تواشیح، برگزاری محافل پرسش و پاسخ برای رفع شبهات از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی مبعث رسول گرامی اسلام(ص) در این شهرستان مرزی است.

صفری اضافه کرد: به همین مناسبت و ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مسجد جامع اهل سنت روستای گامرون بخش حرا نیز فردا(پنجشنبه) با حضور روحانیون شیعه و سنی، مردم جامعه محلی و مسوولین این جزیره افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، حضرت محمد(ص) در ۲۷ رجب از طرف پروردگار رسالتی سنگین را برای هدایت مردم بر عهده گرفتند.

بدین سان محمد امین(ص) به عنوان آخرین فرستاده حق انتخاب شدند تا مسیر مستقیم و درست را به جهانیان نشان دهند.

پیامبر گرامی اسلام(ص) در دورانی به پیامبری برگزیده شدند که جهل و نادانی بر بشر سایه افکنده بود و نه تنها شبه جزیره عربستان بلکه بسیاری از سرزمین های دیگر در گمراهی به سر می بردند.

حضرت محمد(ص) با یاری انسان های والامقامی همچون حضرت خدیجه(س) و علی ابن ابیطالب(ع) به تبلیغ دین اسلام پرداختند و انسان آن روزگار را با بهترین صفت های اخلاقی، سعادت واقعی، حق و عدالت آشنا ساختند و مسیر نیل به حقیقت را به آنان نشان دادند.

اکنون پس از گذر سده ها از آغاز بعثت حضرت محمد(ص) مسلمانان این هنگامه را عنوان یکی از عیدهای بزرگ جهان اسلام گرامی می دارند و از آن به نیکی یاد می کنند.

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل و در سن ۴۰ سالگی از سوی خداوند به پیامبری مبعوث شدند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha