سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی حمایتی در گیلان با روش‌ نوین در حال ساخت است

رشت- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه هم اکنون در استان ۱۱ هزار واحد مسکونی حمایتی شهری بصورت انبوه ساز و گروه ساخت در حال اجرا است، گفت: سه هزار و ۵۰۰ واحد از این تعداد با استفاده از روشهای نوین و صنعتی ساز در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فلاحتگر روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: واحدهای یادشده در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در ۱۸۱ هکتار ساخته می شوند؛ شهرهای پیشتاز در ساخت مسکن حمایتی شهرهای رشت با ۶ هزار و ۸۰۰ واحد و بندرانزلی با هزار واحد مسکونی هستند.

وی تصریح کرد: در استان گیلان ۱۲۰ هزار و ۷۰۰ نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۶ هزار نفر آن موثر هستند (برخی افراد ۲ بار ثبت نام داشته اند)؛ برابر پالایش انجام شده۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر دارای چهار شرط(فرم ج سبز، عدم مالکیت، عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای مسکن و سابقه سکونت پنج ساله) تایید نهایی شده‌اند.

فلاحتگر تعداد واحد ساخت بازآفرینی شهری با استفاده از تسهیلات را سه هزار و ۷۳۸ واحد و تعداد واحد ساخت خودمالک را سه هزار و ۳۵۸ واحد اعلام کرد و افزود: تعداد واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت استان هم ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد است که در مجموع واحدهای در حال احداث نهضت ملی مسکن ۳۰ هزار و ۵۷۴ واحد با پیشرفت فیزیکی پنج تا ۶۰ درصد است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت ۲ هزار و ۶۴ واحد پروژه افتتاح شد و در دهه مبارک فجر هم هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مورد بهره برداری و افتتاح قرار می گیرد که سهم راه و شهرسازی از این تعداد ۸۹۲ واحد با اعتبار هزینه شده سه هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است؛ ارزش فعلی این پروژه ها ۱۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: با توجه به پالایش انجام شده در استان گیلان برای تقاضای ۱۱ هزار و ۶۰۰ هزار نفر کمبود زمین داریم؛ که حدود ۴۸۰ هکتار زمین شناسایی شده و برابر دستور مقام عالی استان و چهار دستگاه اجرایی تاکنون برای تامین حدود ۱۰۰ هکتار زمین به توافق دست یافتیم که تا پایان سال ۳۰ هکتار آن عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی اظهار کرد: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در واگذاری اراضی انجام شده در قالب گروه ساخت هزار واحد و در قالب طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ۲۳۰ خانوار بوده است که در واگذاری گروهی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با توجه به اینکه قانون در سال ۱۴۰۰ تصویب شده پس از گذشت ۲ سال از تصویب قانون با دستور و اهتمام دولت سیزدهم این مهم اجرایی شد و در قالب پویش پیامبر رحمت(ص) به ۲۳۰ خانوار در قالب ۱۱۵ قطعه زمین در شهرهای صومعه سرا، فومن، شفت، آستانه اشرفیه اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این زمین ها ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است؛ همچنین برای حدود ۲۵۰ خانوار در شهرهای املش، منجیل، رودسر و رشت نیز زمین تهیه خواهد شد که قرعه کشی شهرهای املش، منجیل و رودسر انجام شده و تخصیص زمین به افراد دارای سه فرزند و بیشتر مشخص شده است که طی مراسمی به متقاضیان تحویل خواهد شد.

فلاحتگر اظهار کرد :در نیمه پائیز امسال تعداد افراد ثبت نامی در طرح جوانی جمعیت نزدیک ۹۵۰ نفر بودند که پس از تخصیص زمین به ۲۳۰ خانوار، تعداد ثبت نام شده ها اکنون به هزار و ۸۴۳ نفر رسیده است؛ برابر پالایش انجام شده ۸۰۰ نفر از این تعداد تایید و پرونده ۱۰۰ متقاضی روستایی هم به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل شد.

وی تاکید کرد: برای تامین مسکن اقشار کم درآمد برابر توافق نامه فی مابین سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن اراضی تهیه و برای ساخت مسکن محرومان به بنیاد مسکن ۱۲۱ واحد با مساحت ۲ هزار و ۶۷۰ متر مربع در شهرهای شفت، فومن و بندرانزلی تهیه و تحویل شده است؛ تعدادی هم شناسایی شده اند که به زودی برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha