غرب مازندران کانون رایزنی سرمایه‌گذاری قزاقستانی‌ها

نوشهر- ایرنا - هیات تجاری، اقتصادی و فرهنگی قزاقستانی در ادامه سفر هفت روزه به مازندران روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری از توانمندی ها و مراکز گردشگری غرب مازندران بازدید و از سرمایه گذاری در این مناطق استقبال کردند.

به گزارش ایرنا، هیات تجاری و اقتصادی قزاقستان در این مدت با همراهی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از مجتمع تله کابین نمک آبرود چالوس، مجتمع گردشگری آویدر نوشهر و بندر نوشهر بازدید کردند. ‌

"کولژانوف کانات ژان‌بیر اولی" معاون استاندار منگستائو قزاقستان در بازدید از مراکز اقتصادی و گردشگری مازندران از اعلام آمادگی بیش از پیش از ظرفیت دریای خزر برای توسعه مبادلات و مراودات تجاری بین تاجر و بازرگانان مازندرانی با فعالان اقتصادی این کشور خبر داد.

تعمیق روابط بین ۲ کشور از جمله موارد موکد روسای جمهور ایران و قزاقستان بود که این بازدیدهای تجاری در همین راستا انجام شده است.

مراکز گردشگری غرب مازندران و کارخانه های مازندران به گفته ژان‌بیر اولی از ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری برخوردارند و آمادگی کاملی داریم تا بین تجار و فعالان اقتصادی دو طرف همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی افزود: سرمایه گذاران قزاقستانی نسبت به سرمایه گذاری در مازندران تمایل دارند تا در صورت فراهم شدن شرایط لازم نسبت به این مهم اقدام کنند.

غرب مازندران کانون رایزنی سرمایه‌گذاری قزاقستانی‌ها

همچنین رییس مصلحت استان منگستائو قزاقستان تصریح کرد : از نزدیک مراکز یادشده را مشاهده کردیم که سرمایه گذاری خارجی زیادی را ایران به خود جذب کرده است که برای ما جالب بود.

ژان بیر بای ماتایف با بیان اینکه رییس جمهور کشور قزاقستان برای گسترش روابط با ایران به ما ماموریت داده است، گفت: در بازدید هیات قزاقستانی از ظرفیت های مازندران، نمایندگانی از پنج منطقه و ۲ شهر منگستائو حضور دارند و این سفر از طریق رسانه ها نیز بازتاب خوبی در کشورمان داشته است و تجار و کارفرمایان زیادی از طریق تماس با ما، خواستار گسترش روابط و ایجاد سرمایه گذاری در ایران از جمله در مازندران هستند.

طبق برنامه اتاق بازرگانی مازندران هیات تجاری منگستائو قزاقستان در سفر هفت روزه از بخش های مختلف استان مازندران بازدید می کنند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تجارت بیم این کشور ایران و قزاقستان سه میلیارد دلاری هدفگذاری شده است. و هم اکنون ۵۸ شرکت اقتصادی ایرانی در قزاقستان با محوریت تولیدات کشاورزی فعال است.

نکته دیگر این که در زمان حاضر حجم مبادلات تجاری منگستائو قزاقستان با مازندران ۳۲ میلیون دلار اعلام شده که در این سفر تجاری یکی از برنامه‌های مهم قزاقستان گسترش صنعت گردشگری بین منگستاتو با مازندران است.

به اعتقاد کارشناسان امر پرواز مستقیم ساری و گرگان به استان منگستائو فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری بین قزاقستان و مازندران است.

غرب مازندران کانون رایزنی سرمایه‌گذاری قزاقستانی‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha