یکهزار و ۲۶۰ واحد راکد امسال احیا شد 

بجنورد-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: یکهزار و ۲۶۰ واحد راکد امسال در شهرک های صنعتی کشور احیا شده است و تلاش می‌شود تا واحدهای تعطیل بیشتری به چرخه تولید بازگردد. 

سید حسن غضنفری روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح های عمرانی شهرک صنعتی بیدک بجنورد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: احیای این واحدهای راکد زمینه ساز بازگشت حدود ۷۷ هزار کارگر و شاغل در چرخه تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال تلاش شد تا ظرفیت تولید در ۲ هزار و ۳۰۰ واحد افزایش یافته و بیش از پیش فعال شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد ما حفظ سرمایه گذاری های موجود و حمایت از آن است گفت: امسال برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی اعتباری دیده نشده است اما دولت با رویکرد حمایت از تولید، اعتباری در لایحه بودجه سال آتی در نظر گرفته است که امید می رود گامی برای رونق تولید برداشته شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: برنامه ریزی شده تا در سال آتی ۳۰۰ واحد صنعتی بازسازی و نوسازی شود.

افتتاح ۲۲۸ طرح در شهرک های صنعتی

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به طرح های قابل افتتاح در شهرک های صنعتی کشور در دهه فجر گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال ۲۲۸ طرح بزرگ با بیش از ۳۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حال افتتاح است.

غضنفری افزود: همچنین همزمان با دهه فجر ۵۹۷ طرح عمرانی در زمینه تامین زیرساخت ها در شهرک های صنعتی بهره برداری شد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از شرکت های دانش بنیان اظهار کرد: نیمه دوم امسال ۲ توافق در زمینه حمایت از شرکت های دانش بنیان منعقد شد که در آن تسهیلات مختلف برای واگذاری زمین به این شرکت ها دیده شده است.

غضنفری در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به وضعیت واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی گفت: برای واگذاری زمین در این شهرک ها در استان های مختلف با محدودیت زمین روبه رو هستیم از این رو تلاش داریم تا از ظرفیت های موجود در کارگاه ها استفاده کنیم .

وی افزود: زمین های آماده شده در شهرک های صنعتی کشور حداکثر تا سه سال آتی پاسخگو است البته برنامه هایی برای توسعه زمین و الحاق زمین در دست پیگیری است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: در واگذاری زمین با حساسیت و دقت بیشتری عمل می شود و تمرکز ما به بهره وری زمین های واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، سیدحسن غضنفری، معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز (چهارشنبه) در سفر یک روزه به خراسان شمالی طرح های مختلف به ارزش ۳۲۰ میلیارد و ۵۰۹ میلیارد ریال در ۲ شهرک صنعتی شهرستان بجنورد را افتتاح و یا کلنگ زنی کرد.

۳۲۷ واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در حال بهره برداری است و اکنون ۹۸۲ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

خراسان شمالی ۹ شهرک، ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha