صنعت و کشاورزی مراغه ۱۱۸ فرصت شغلی جدید به ارمغان آورد

مراغه- ایرنا- همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۹۲ فرصت شغلی مستقیم در بخش صنعت و ۲۶ فرصت شغلی دیگر در بخش صنایع کشاورزی مراغه به بهره‌برداری رسید.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: خطوط تولید «انواع روغن‌های صنعتی»، «انبارهای سرب اسید ساکن» و «فیلم تک لایه از پلی اتیلن توفتالات ساده» با ۲ هزار و ۹۳۲ میلیارد سرمایه ریالی و ۶۸۰ هزار سرمایه‌ یورویی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید و برای ۹۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

صنعت و کشاورزی مراغه ۱۱۸ فرصت شغلی جدید به ارمغان آورد
راه‌اندازی خطوط تولید «انواع روغن‌های صنعتی» در یکی از واحدهای صادرات‌محور مراغه

«محمد تقی‌پور» با تشریح جزئیات این طرح‌ها، افزود: ایجاد ۲ خط تولید «پارافین مایع صنعتی» با تولید سالانه هزار و ۷۰۰ تن و «اسلاک واکس» با ظرفیت سالانه چهار هزار تن از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود که هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال برای راه‌اندازی آنها هزینه، و برای ۲۱ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

وی اضافه کرد: همچنین خط تولید ۱۴ محصول دیگر از جمله روغن عایق‌کننده الکترونیکی، روغن‌های فرآیند نساجی، روغن دنده صنعتی، روغن انتقال حرارت و روغن کمپرسور نیز در همین شرکت با ۳۹۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری راه‌اندازی، و برای ۳۰ نفر دیگر اشتغال ایجاد شد.

وی به راه‌اندازی خط تولید انبارهای سرب اسید ساکن(MF) با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار عدد هم اشاره کرد و افزود: این واحد تولیدی نیز با سرمایه‌گذاری ۲۴۳ میلیارد ریالی و ۴۳۰ یورویی در زیربنایی یه متراژ هزار و ۴۷۰ مترمربع ایجاد شد و برای ۱۱ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه همچنین به افتتاح واحد تولید فیلم تک لایه از پلی اتیلن توفتالات ساده با ظرفیت سالانه سه‌هزار تن اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی این واحد تولیدی با سرمایه ۳۴۰ میلیارد ریالی و ۲۵۰ یورویی در فضایی با زیربنای چهار هزار مترمربع، برای ۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

بهره‌برداری از ۲ واحد صنایع تبدیلی و کشاورزی با ۲۶ فرصت شغلی

مدیر جهاد کشاورزی مراغه هم از افتتاح ۲ واحد صنایع تبدیلی و غذایی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی این واحدها ۸۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، و برای ۲۶ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

«سعید خیراندیش» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۱ میلیارد ریال از این میزان سرمایه‌گذاری از محل تسهیلات بانکی، ۵۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، ۲۴ میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ۷۹۰ میلیارد ریال از طریق آورده شخصی سرمایه‌گذاران تأمین شد.

وی با بیان اینکه این واحدها برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند، اضافه کرد: یکی از همین واحدها در روستای «سرج» و با حضور فرماندار مراغه افتتاح شد.

صنعت و کشاورزی مراغه ۱۱۸ فرصت شغلی جدید به ارمغان آورد
بهره‌برداری از واحد بسته‌بندی خشکبار و فرآوری محصولات غذایی در روستای «سرج» مراغه

افتتاح واحد بسته‌بندی خشکبار با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر

مدیر جهاد کشاورزی مراغه به افتتاح واحد بسته‌بندی و فرآوری محصولات کشاورزی در روستای «سرج» اشاره و بیان کرد: این واحد سالانه ۶۰۰ تن ظرفیت تولید دارد و برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۴ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

«خیراندیش» حجم سرمایه‌گذاری در این واحد را ۱۰۶ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۹۰ میلیارد تومان از این میزان آورده شخصی است و بقیه از تسهیلات بانکی و از محل «بند ب تبصره ۱۶» و «بند الف تبصره ۱۸» تامین شد.

بهره‌برداری از سردخانه بالای صفر درجه با ۱۴ فرصت شغلی

مدیر جهاد کشاورزی مراغه همچنین گفت: واحد سردخانه بالای صفر درجه در مرحله نخست با پنج هزار تن ظرفیت و اشتغالزایی مستقیم برای ۱۴ نفر به بهره‌برداری رسید و در مرحله دوم قابلیت توسعه تا هشت هزار تن را دارد.

«خیراندیش» افزود: هدف از اجرای این طرح در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و با زیربنای ۶ هزار مترمربع، ذخیره‌سازی، نگهداری مواد غذایی و انواع محصولات باغی به ویژه سیب درختی و عرضه آن در خارج از فصل است.

وی با تاکید بر اینکه موافقت اولیه و مجوز تغییر کاربری و جواز تاسیس این سردخانه توسط جهاد کشاورزی صادر شد، بیان کرد: احداث این طرح در سال ۱۳۹۸ آغاز، و پروانه بهره‌برداری برای آن در سال جاری صادر شد.

وی با اشاره به اینکه این سردخانه برای ۴۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده، افزود: برای احداث آن ۷۶۵ میلیارد ریال هزینه شد که ۷۰۰ میلیارد ریال آن آورده شخصی است.

مدیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: تسهیلات بانکی این سردخانه در ۲ مرحله شامل ۵۰ میلیارد ریال از منابع بند الف تبصره ۱۸ توسط بانک کشاورزی و ۱۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی این را هم بیان کرد که ظرفیت سردخانه‌های موجود و در حال احداث مراغه طی ۲ سال آینده به ۱۳۰ واحد با ۵۰۰ هزار تن ظرفیت رسیده و شهرستان از نظر سردخانه به مرحله اشباع می‌رسد.

به گزارش ایرنا طی دهه فجر امسال ۱۶۲ طرح عمرانی، زیرساختی و خدماتی با ۵۴۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه در این شهرستان افتتاح می‌شود که در مقایسه با سال قبل حدود ۲.۲ افزایش نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha