اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران به ۴ میلیون نفر خدمات ارایه می‌دهد

تهران -ایرنا- مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت: این اداره کل به عنوان یکی از مهمترین ادارات کل‌ حوزه بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با ۱۵ شعبه ممتاز و بیش از هزار و ۴۰۰ کارمند به حدود ۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش ایرنا از سازمان تامین اجتماعی سعید حسینی افزود: این مجموعه در تمامی عرصه‌های ماموریتی تلاش دارد که خدمات سازمان تامین اجتماعی را به بهترین نحو ممکن به جامعه هدف ارائه دهند. سازمان تامین اجتماعی ارائه بخش مهمی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به اقشار مختلف جامعه را بر عهده دارد و تلاش ما این است که خدمات‌رسانی سازمان منجر به افزایش امید مردم به این نظام مقدس شود.

وی ادامه داد: نظام رفاه و تامین اجتماعی در کشور ما در طول چندین دهه گذشته روند تکاملی داشته و در ادوار مختلف متناسب با شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی اقشار مختلف جامعه تمهیداتی اتخاذ شده است. اما بدون تردید می‌توان از دو مقطع تاریخی به عنوان نقاط عطف در سیر تکوینی نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور نام برد.

وی افزود: نقطه عطف اول پیروزی انقلاب اسلامی و متعاقب آن تصویب اصل ۲۹ قانون اساسی است که در میثاق ملی ایرانیان برخورداری از تامین اجتماعی به عنوان حق همگانی مورد تاکید قرار گرفت و زمینه اقدامات بنیادین برای ارتقاء خدمات تامین اجتماعی به اقشار مختلف جامعه و توسعه قلمرو فعالیت و گسترش دامنه پوشش بیمه‌ای برای آحاد ملت شریف ایران فراهم گردید.

اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران به ۴ میلیون نفر خدمات ارایه می‌دهد


سازمان تامین اجتماعی بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد

حسینی گفت: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مطابق اصل ۲۹ قانون اساسی، سازمان تامین ‌اجتماعی به عنوان بخشی از نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور وارد مرحله‌ای جدید شد. بدون تردید توسعه پوشش بیمه‌ای در کشور و همچنین ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات تامین اجتماعی به اقشار مختلف مردم یکی از نتایج انقلاب اسلامی است. به برکت انقلاب اسلامی امروزه حدود ۸۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش نظام بیمه اجتماعی قرار دارند و سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی بیش از ۵۰ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد.

وی ادامه داد: نقطه عطف دوم که می‌تواند منشأ تحول بنیادین دیگری در روند تکاملی نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور باشد؛ ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است. در حوزه رفاه و تامین‌ اجتماعی، سازمان‌ها و نهادهای متعددی در کشور فعال هستند. مسئله این است که نتیجه نهایی و برآیند فعالیت این نهادها با وضع مطلوب فاصله دارد و با عملیاتی‌سازی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی شاهد تحقق یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی یعنی عدالت اجتماعی و برطرف کردن محرومیت از تمامی اقشار جامعه باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران گفت : در سازمان تامین ‌اجتماعی ۱۸ نوع خدمات کوتاه‌مدت و بلندمدت برای اقشار تحت پوشش تعریف شده است که از کمک هزینه ازدواج و خدمات درمانی مربوط به تولد فرزندان تا دوره شیردهی و بیماری و سالمندی و ازکارافتادگی و در نهایت پرداخت مستمری به بازماندگان را دربرمی‌گیرد. نتیجه خدمات این سازمان باید افزایش امید به زندگی و افزایش انسجام اجتماعی در بین اقشار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشد.

وی خاطر نشان کرد:سیاست‌های کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری، کلمه به کلمه دغدغه سازمان تامین ‌اجتماعی است. جا دارد که از همه ظرفیت تمامی نهادهای مرتبط با حوزه رفاه اجتماعی کشور برای اجرائی شدن سیاست‌های کلی تامین اجتماعی استفاده شود و اجرای دقیق و کامل این سیاست‌ها ضامن پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور و تحقق اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحقق عدالت اجتماعی خواهد بود.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha