۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۹
کد خبر: 85379626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق ۷۵ درصد مشترکان یزدی زیر الگوی تعیین شده است

یزد_ ایرنا _ مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد گفت: ۷۵ درصد مشترکان این شرکت زیرالگوی تعیین شده و ۱۰ درصد بیش از الگو، برق مصرف می‌کنند و بقیه مصرفی بین این ۲ دارند.

به‌ گزارش ایرنا "علی جم" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، تعداد مشترکان این شرکت را ۷۷۸ هزار و ۲۸۰ مورد بیان کرد و افزود: بیشترین مشترکان مربوط به بخش خانگی با ۶۲۶ هزار و ۹۶۵ مشترک است.

وی اظهار کرد: صنعت ۱۳ هزار و ۸۰ ، خانگی ۶۲۶ هزار و ۹۶۵ ، کشاورزی ۱۲ هزار و ۸۲ ، تجاری ۱۰۸ هزار و ۱۵۹ و عمومی ۱۷ هزار و ۹۹۴ مشترک را تشکیل می دهند.

جم، خاطرنشان کرد: ۹۹۲ روستا از مجموع یکهزار و ۴۳ روستای استان از نعمت برق بهره مند هستند و ۹۹.۷۴ درصد از خانوارهای روستایی استان برقدار می باشند.

وی طول شبکه‌های توزیع برق استان را حدود ۲۱ هزار و ۳۱۵ کیلومتر ذکر کرد و گفت: از این میزان ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن شبکه فشار متوسط و بقیه فشار ضعیف است.

اقدامات دولت سیزدهم در حوزه برقرسانی

وی به عملکرد شرکت توزیع برق استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: افزایش ۱۶مگاواتی ظرفیت نیروگاه خورشیدی، تبدیل ۲۶ هزار چراغ گازی به لامپ «ال ای دی، تعویض شش هزار پایه فرسوده در سطح استان و جایگزینی ۲۷۶ کیلومتر سیم مسی با کابل خودنگهدار از جمله اقدامات این دولت است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد اضافه کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به ۲۸ روستا و ۲۸ طرح نهضت ملی مسکن برق رسانی شده است.

وی به مصوبات سفرهای رییس جمهور در حوزه برقرسانی به استان اشاره کرد و گفت: در سفر اول رییس جمهور اصلاح بهسازی و تقویت برق بافت تاریخی شهر یزد با تخصیص اعتبار یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال در بازه سه ساله مصوب شد که در این زمینه قرار شد این میزان اعتبار توسط وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی و از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شود.

جم با بیان اینکه اکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل وزارت نیرو و ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارت استانی هزینه شده است افزود: تاکنون نیز حدود ۵۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

برای بهسازی و تقویت برق بافت تاریخی شهر یزد در سفر رییس جمهور به استان ۲۶۰ میلیارد ریال مصوب شد که تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده استمدیرعامل توزیع برق استان یزد با بیان اینکه در سفر دوم رییس جمهور۳۰۰ میلیارد ریال برای تعویض تیرهای فرسوده در بازه سه ساله مصوب شد افزود: تاکنون ۲۸۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است که از محل منابع وزارت نیرو و شرکت توانیر تامین شده است .

جم، در زمینه برقرسانی طرح نهضت ملی مسکن استان یزد، گفت: ساخت حدود ۶۰ هزار مسکن در قالب این طرح ساخته می شود که بر اساس برآورد انجام شده برای برق رسانی به این واحدهای ۱۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که تاکنون فقط یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی وزارت نیرو هزینه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha