۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85379860
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های کردستان

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85379860
جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های کردستان

سنندج- ایرنا- هشت هزار دانش‌آموز رای اولی کردستانی روز جمعه ۱۱ اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور می توانند برای نخستین بار در پای صندوق‌های اخذ رای حضور یافته و طعم خوش انتخاب را بچشند.

به گزارش ایرنا، معمولا در همه انتخابات‌ها تعدادی از رای دهندگان افرادی هستند که برای نخستین بار می خواهند وارد عرصه سیاسی شده و در تعیین سرنوشت کشور و مملکت خود سهیم شوند.

رای اولی‌ها از اینکه می‌توانند در سرنوشت کشور و مملکت خود مشارکت داشته باشند به خود می‌بالند و با شور و شوق بیشتری نسبت به سایر اقشار منتظر فرا رسیدن روز انتخابات هستند و در مدت زمان باقی مانده تا روز موعود از هر طریقی تلاش می کنند آگاهی و اطلاعات خود نسبت به کاندیداها را بالا ببرند تا اولین انتخابشان، بهترین باشد.

بی شک حضور گسترده و پرشور رای اولی‌ها در صحنه انتخابات شور و شوق بیشتری به فضای جامعه وارد می کند و جدای از آن دشمنان ما که با تمام توان در صدد دور کردن جوانان از صحنه هستند ناامید شده و مثل همیشه نقشه‌هایشان نقش برآب خواهد شد.

در آستانه حماسه سیاسی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همایش دانش آموزان رای اولی‌ها با هدف مشارکت حداکثری در این رویداد بزرگ روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد.

فرزام یکی از دانش‌آموزان رای اولی شرکت کننده دراین همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اینکه امسال من نیز می توانم همانند سایر اعضای خانواده‌ام در انتخابات و آینده کشور تاثیرگذار باشم خیلی خوشحالم و تلاش میکنم با مشورت با دیگران و رصد تبلیغات کاندیداها بهترین گزینه را انتخاب کنم.

وی افزود: انتخابات یعنی‌حق مشارکت در تصمیم گیری برای آینده کشور و بی‌شک مشارکت بالای ما مشت محکمی بر دهان دشمنان و یاوه گویان خواهد بود.

محسن دیگر دانش آموز رای اولی نیز در این همایش می‌گوید: خیلی خوشحالم که امسال به جای اینکه فقط همراه خانواده باشم، خودم نیز می توانم رای بدهم و از همه همسن و سالان خودم می خواهم آگاهی خود را نسبت به کاندیداها بالا ببرند تا افراد ناآگاه وارد مجلس نشوند.

مشارکت بالا قدرت چانه زنی مسئولان برای توسعه استان را بالا می برد

استاندار کردستان در این همایش با تبریک عید مبعت و دهه فجر اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جمع شما دانش‌آموزان رای اولی هستم، بی شک اولین حضور در انتخابات که کد ملی شما در سرنوشت سیاسی ثبت می شود اتفاق بزرگی است که باید آن را جشن گرفت.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه انتخاب فقط یک تکلیف نیست یک حق است و انسان اگر از حق خود بگذرد، دیگران برایش تصمیم می گیرند، گفت: مهم است که در انتخابات شرکت کرده و کسی که خودمان تشحیص می دهیم را انتخاب کنیم چرا که اگر ما انتخاب نکنیم دیگران انتخاب خواهند کرد.

جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌های کردستان

وی یادآور شد: به هر اندازه مشارکت بیشتر باشد نتایج انتخابات بهتر خواهد بود و کسی که انتخاب می شود اگر با رای بیشتری وارد مجلس شود، می تواند بهتر و دلسوزانه‌تر کار کند.

استاندار کردستان یادآور شد: در حال حاضر یک جهش عمرانی، اقتصادی و زیربنایی در استان کردستان اتفاق افتاده است و مشارکت بالای استان در انتخابات، دست مسئولان را برای چانه‌زنی در زمینه توسعه هرچه بیشتر استان، بازتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چشم جامعه و خانواده ها در این انتخابات به جوانان و دانش‌آموزان است خطاب به آنان گفت: شما باید به خانواده‌هایتان کمک کنید که انتخاب بهتری داشته باشند و به افراد شایسته‌ای رای دهند که بتوانند وقتی وارد مجلس شدند هم برای ما و هم برای کشور تصمیمات بهتری بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این همایش اظهار کرد: یکی از نعمت‌های‌بزرگ که‌ خدا به انسان‌ها می‌دهد، حق انتخاب و تصمیم گیری است که از قِبَل آن حدود قانون و مسئولیت پذیری پدید می آید.

هاشم ناظمی جلال به اهمیت در انتخابات اشاره کرد و گفت: مشارکت گسترده در انتخابات نشانه رشد اجتماعی و فردی است و با توجه به اینکه مشارکت فراگیر نظارت جمعی را افزایش می‌دهد، بنابراین کاهنده فساد نیز خواهد بود.

وی خطاب به دانش‌آموزان رای اولی اظهار کرد: امروز شما دانش آموزان که سن رای دادن رسیده و حق انتخاب پیدا کرده‌اید، باید با شور و شعور احساس مسئولیت کرده و موجب شوید انتخابات پیش‌رو به بهترین شیوه و در شان نظام جمهوری اسلامی و مردم فهیم استان باشید.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مریوان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه۱۱اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را انتخاب خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha