قتل پدر به دست پسر و انهدام باند شرکت‌های هرمی در تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: پسری که متهم به قتل پدر ۵۴ ساله‌اش بود، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز چهارشنبه در این خصوص افزود: اوایل بهمن ماه در پی دریافت خبری مبنی بر قتل مردی ۵۴ ساله در تهران موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداری دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان درگام نخست با مراجعه به محل حادثه در یکی از خیابان‌های مرکز تهران دریافتند، یک مرد حدود ۵۴ ساله به صورت طاق باز روی زمین افتاده و در تن پیمایی از وی آثار ۲ ضربه چاقو به پهلوی مقتول مشاهده کردند. ضارب با کمک شهروندان به دام افتاد و دستگیر شد.

سردار گودرزی با اشاره به انتقال قاتل به اداره دهم پلیس آگاهی، ادامه داد: از متهم حین دستگیری سه قبضه سلاح سرد چاقو کشف و توقیف شد.

وی افزود: متهم در بازجویی های اولیه به صراحت به ارتکاب قتل اعتراف و اقرار کرد که مقتول پدرش است و به دلیل آزار و اذیت مادرم مدتی پیش از منزل خارج شد و دیگر بازنگشت تا اینکه چند نفر به دستور او به منزل ما آمدند و خانه را خراب کردند من نیز برای انتقام وی را تعقیب کرده و در ادامه با چند ضربه چاقو او را به قتل رساندم.

سردار گودرزی یادآور شد: کارآگاهان در ادامه با دعوت از خانواده مقتول و تحقیقات از آنها و همینطور اقدامات گسترده اطلاعاتی و میدانی در محل حادثه اظهارات قاتل تایید و متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

انهدام باند کلاهبرداری در پوشش شرکت هرمی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین درخبری دیگر اعلام کرد: اواسط دی ماه امسال در پی دریافت شکایتی مبنی بر کلاهبرداری توسط اعضای باند شرکت هرمی بررسی موضوع در دستور کار تیم زبده‌ای از کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: شاکی با مراجعه به پلیس آگاهی اظهار کرد که طی گفتگو با فردی که مدعی بود در زمان بسیار کوتاهی سود بالایی به دست خواهم آورد از یکی از شهرهای جنوب کشور به تهران سفر کرده‌ام و پس از ملاقات حضوری با این فرد چند روز نزد وی و سایر همدستانش بالاجبار ماندگار شدم واز حساب‌های بانکی‌ام مبالغ مختلفی برداشت شده است.

سردار گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از روش‌های اطلاعاتی و کارآگاهی هویت و مخفیگاه اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و پس از چند روز مراقبت شبانه روزی در نهایت با اخذ مجوزهای قانونی اعضای این باند هفت نفره را دستگیر و به اداره چهارم پلیس آگاهی منتقل شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان تعدادی مدارک و تجهیزات کلاهبرداری کشف شد، گفت: متهمان در پی جویی‌های انتظامی به جرم ارتکابی اعتراف و اظهار کردند به مدت ۶ ماه هست که به همین شیوه کلاهبرداری می‌کنند.

سردار گودرزی تاکید کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

وی همچنین در پایان به شناسایی ۸ مال باخته اشاره کرد و گفت: متهمان با صدور قرار قانونی برای کشف دیگر جرایم در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار دارند.

موادفروشی در کیسه برنج

همچنین رییس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری فروشنده حرفه ای و سابقه دار مواد مخدر در تهران خبر داد و افزود: در این عملیات یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر دستگیر و از کوله پشتی وی حدود سه کیلوگرم تریاک کشف شد.

سرهنگ علی قاسم پور گفت: در راستای مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصراصلی تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت، روز هجدهم بهمن ماه ماموران کلانتری ۱۶۰ خزانه در گشت شبانه به فردی که یک عدد کیسه برنج در دست داشت مشکوک شده و متهم به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که با هوشیاری ماموران و شگرد های پلیسی متهم را دستگیر و از کیسه همراه متهم مقدار ۳ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

وی افزود: با بررسی از سوابق متهم مشخص شد وی دارای سوابق متعدد درخصوص فروش و توزیع مواد مخدر است و این مواد را هم جهت تحویل به یکی از مشتریان خود بسته بندی و در حال انتقال بوده که با هوشیاری مامورین، دستگیر شده و دستگیری سایر مرتبطین پرونده در دستور کار کلانتری ۱۶۰ خزانه قرار گرفت.

سرهنگ قاسم پور یادآور شد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مخدر مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کشف و توقیف خودرو و موتورسیکلت های مسروقه در پایتخت

رییس پلیس یگان امداد پایتخت سردار سلمان آدینه وند از کشف تعداد ١٤ دستگاه خودرو و ٦ دستگاه موتور سیکلت مسروقه و توقیف ١٢٦ موتور و ٦٦١ دستگاه خودرو تحت تعقیب طی هفت روز گذشته خبر داد.

سردار آدینه وند افزود: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی پایتخت ویژه بهمن ماه ماموران یگان امداد پس از راه اندازی چندین واحد تخصصی گشت زنی و انجام گشت‌های انتظامی به صورت همزمان در سطح شهر موفق شدند تعداد ١٤ دستگاه خودرو و ٦ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و توقیف ١٢٦ موتور و توقیف ٦٦١ دستگاه خودرو تحت تعقیب را در سطح شهر کشف کنند.

رییس پلیس یگان امداد فاتب از شهروندان خواستند ضمن تجهیز وسیله نقلیه خود و تجهیزات ایمنی و انجام اقدامات پیشگیرانه از سرقت در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس (مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠) اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha