۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85379967
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

حضور در مسابقات لیگ برتر اسکواش بهترین محک برای ملی‌پوشان است

رشت - ایرنا - رئیس سازمان لیگ فدراسیون اسکواش گفت: برگزاری مسابقات لیگ برتر بهترین محک برای ملی‌پوشان است تا به مرز آمادگی کامل دست یابند.

مجید جلیلی قاضی زاده روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: لیگ‌های ما در راستای تقویت بازیکنان ملی پوش و حضور قدرتمند آنان در مسابقات و کسب افتخار است زیرا شرکت در لیگ برتر به عنوان اردوهای مقطعی مفید برای ملی‌پوشان محسوب می‌شود.

وی که برای حضور در هفته نخست نهمین دوره مسابقات اسکواش لیگ برتر در رشت حضور یافته است، افزود: بازیکنان به خوبی در رقابتهای لیگ برتر محک می خورند و از سوی دیگر مربیان تیم ملی نیز این بازیکنان را زیرنظر دارند تا نقاط ضعف آنها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: از سویی برگزاری لیگ‌های برتر، فرصتی برای جوانان بشمار می‌رود که در کنار بازیکنان مطرح کشور حضور یابند ضمن آنکه میزبانی این رقابتها نیز فرصتی مناسب است تا این رشته رشد بیشتری در آن استان و شهر داشته باشد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون اسکواش به لیگ برتر مردان اشاره و بیان کرد: در نهمین دوره این مسابقات ۶ تیم حضور یافته‌اند که در سه هفته با هم رقابت می‌کنند که هم‌اینک شاهد برگزاری هفته نخست آن به میزبانی شهرستان رشت هستیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مرحله نخست این مسابقات در جریان است، هنوز جایگاه تیمها در جدول مشخص نیست و از سوی دیگر با وجود اینکه بازیکنان خوب و ملی‌پوش در تیمها تقسیم شده‌اند، به طور حتم شاهد رقابتهای بسیار خوبی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: هفته دوم این رقابتها نیز به میزبانی تیم ملوان نداجا تهران برگزار می‌شود و به احتمال زیاد هفته سوم و پایانی نیز به همراه هفته پایانی لیگ برتر بانوان به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد.

جلیلی قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به تغییراتی که در هیات اسکواش گیلان در بخش مدیریتی انجام شد و نیز با وجود بازسازی و بهسازی خانه اسکواش گیلان که در حد استاندارد است، میزبانی هفته نخست لیگ برتر مردان کشور به این استان سپرده شد که خوشبختانه میزبانی گیلان نیز بسیار مناسب است.

برگزاری نخستین دوره لیگ اسکواش جوانان

رئیس سازمان لیگ فدراسیون اسکواش در ادامه گفت: با توجه به اینکه فدراسیون نگاه ویژه‌ای به رده‌های سنی پایه دارد، سال آینده نخستین دوره مسابقات اسکواش لیگ برتر جوانان کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: با این وجود آئین نامه لیگ جوانان ارایه و در مجمع فدراسیون اسکواش مورد تایید قرار گرفت و تصمیم گرفته شد که از سال آینده شاهد برپایی لیگ رده سنی جوانان هم باشیم که برگزاری این مسابقات خبر بسیار خوبی برای جوانان است.

وی به لیگ برتر بانوان نیز اشاره و اظهار کرد: همچنین لیگ برتر بانوان هم با حضور ۶ تیم برگزار خواهد شد که با برگزاری لیگ‌های آقایان و بانوان، ورزشکاران ملی پوش با آمادگی کامل می توانند در مسابقات بین‌المللی و همچنین رقابتهای قهرمانی آسیا که سال آینده در کشور چین برگزار می‌شود، حضور یابند.

به گزارش ایرنا، هفته نخست از نهمین دوره رقابتهای اسکواش لیگ برتر مردان کشور از روز چهارشنبه با حضور تیم‌های اسکواش مناطق نفت‌خیز جنوب، پالایش نفت آبادان، اراک اسکواش، ملوان نداجا تهران، کاره تهران و دنتال گیلان در خانه اسکواش استان در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده که این مسابقات به مدت سه روز ادامه می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha