روایت مادر از زندگی مبارزاتی نخستین شهیده زن کرمانشاه

کنگاور - ایرنا - مادر نخستین شهیده زن استان کرمانشاه گفت که دخترم باوجود شرایط مناسب و فرصت‌های خوب تحصیلی در کنار مردم بودن و مبارزه با رژیم شاهنشاهی را انتخاب کرد.

به گزارش جمعه ایرنا، فاطمه سعیدی در دیدار با مسوول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه اظهار کرد: دخترم (طیبه سادات زمانی) در صف اول تمام تظاهرات‌های علیه رژیم شاهنشاهی حضور داشت.

وی گفت که شهیده طیبه سادات زمانی سر دادن فریاد برائت از مستکبران را وظیفه شرعی خود و همه ملت می دانست.

مادر شهیده طیبه سادات زمانی همچنین حفظ حجاب را مهمترین ویژگی این شهیده عنوان کرد و افزود: او متواضع، مهربان و با اخلاص بود و هیچگاه نمازش را بدون خواندن دعا به پایان نمی برد، حتی در دبیرستان منادی حجاب بود و در راه دفاع از ارزشهای اسلامی تلاش می‌کرد.

مسوول بسیج جامعه زنان استان کرمانشاه هم در این دیدار شهدای زن را نقطه عطفی در تاریخ پر افتخار انقلاب برشمرد و اذعان کرد: رشادت زنان در دوران انقلاب و بزنگاه های پر فراز و نشیب مسیر مقدس دفاع از آرمان‌های امام راحل و ولی امر مصداق بارز جهاد فی سبیل الله است.

فرشته همتی حضور زنان در تمام میادین علمی، ورزشی، فرهنگی و مذهبی را نشانگر اهمیت به جایگاه زن در بعد از انقلاب دانست و گفت: زنان همواره در تمام عرصه ها پا به پای مردان نقش آفرینی کرده اند و در جبهه جهاد نیز تعداد قابل توجهی از شهدا زن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha