۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85380054
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه بیرجند جذب شدند

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه بیرجند گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی این دانشگاه جذب دانشجوی بین‌الملل است و در ۲ سال اخیر تعداد دانشجویان بین‌الملل از ۱۸۰ به ۶۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد لامعی گیو روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این دانشجویان که غالبا از کشورهای عراق و افغانستان هستند در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.

وی از همکاری و مراودات علمی دانشگاه بیرجند با ۷۰ کشور دنیا خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه بیرجند در تلاشیم این دانشگاه را به قطب بین‌المللی شرق کشور تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: در دولت سیزدهم دانشگاه بیرجند با ۱۵ کشور تفاهم‌نامه علمی و پژوهشی امضا کرده همچنین زمینه حضور ۱۱ نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاه در فرصت‌های مطالعاتی به خارج از کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به اتمام ۲۰ پایان‌نامه مشترک توسط دانشگاه بیرجند با کشورهای اروپایی تصریح کرد: پایان‌نامه و تفاهم‌نامه‌ها با کشورهایی از جمله چین، مالزی، پاکستان و ویتنام انجام شده و درصدد هستم دانشگاه بیرجند را در حوزه بین‌الملل توسعه و گسترش دهیم.

لامعی گیو یادآور شد: در دوره جدید مدیریت دانشگاه از سال ۱۴۰۰ تاکنون چند برنامه راهبردی از جمله توسعه روابط بین‌الملل، تربیت مدیر و استفاده از جوانان در لایه‌های مدیریتی، افزایش بودجه دانشگاه، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ارتقای مرتبه علمی دانشگاه و ایجاد یا تاسیس رشته‌های میان رشته‌ای را تبیین کرده‌ایم که در تمامی حوزه‌ها شاهد افزایش و تغییر و تحولات هستیم.

وی گفت: علیرغم شاخص‌هایی که دانشگاه بیرجند را به عنوان یک دانشگاه توسعه یافته معرفی می‌کند اما در حوزه بودجه شاهد ظلم تاریخی بودیم و کمترین میزان اعتبار را نسبت به سایر دانشگاه‌ها داشتیم.

رئیس دانشگاه بیرجند اضافه کرد: در ۲ سال اخیر با پیگیری‌هایی که از نهاد ریاست جمهوری و مجلس داشتیم بودجه دانشگاه از ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی گفت: دانشگاه بیرجند با ارایه خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در آستانه پنجاهمین سال تاسیس خود به عنوان پیشران استان در آموزش به معنای عام معرفی شده و به عنوان میراث‌دار مدرسه شوکتیه، اکنون شوکت خود را دوباره بازآفرینی می‌کند.

لامعی گیو با اشاره به سفرهای رئیس جمهور و دولتمردان به خراسان جنوبی در ۲ سال اخیر اظهار کرد: در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه استان در این سفرها مصوب شد که تاکنون بخشی از آنها تخصیص یافته است.

وی با اشاره به ۳۷ پروژه در حال اجرای دانشگاه بیرجند تصریح کرد: سالن چند منظوره ورزشی، خوابگاه، توسعه پردیس کشاورزی، باغ امیریه، موزه مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه در پردیس شهدا و دانشکده ادبیات از جمله این پروژه‌ها است.

رئیس دانشگاه بیرجند عنوان کرد: خوابگاه دختران دانشگاه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای دانشجویان مجرد مشکل کمبود فضای خوابگاهی نداریم.

وی گفت: در زمینه دانشجویان متاهل تنها برای ۲۰ زوج ظرفیت خوابگاهی فراهم شده این در حالی است که بیش از ۲ هزار دانشجوی متاهل داریم و با سه خوابگاه در حال احداث هم این مشکل رفع نخواهد نشد.

لامعی گیو گفت: در ۲ سال گذشته ۱۴ رشته جدید در مقاطع مختلف به مجموع رشته‌های دانشگاه بیرجند افزود شده همچنین در زمینه بورسیه صنعتی ۱۲۰ دانشجو در بنگاه‌های اقتصادی پذیرش خواهند شد.

وی از پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه بیرجند خبر داد و افزود: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با این دانشگاه، از سال تحصیلی آینده دانشجو معلمان رشته‌های علوم پایه در دانشگاه بیرجند پذیرش خواهند شد حتی در صورت نیاز پردیس در اختیار این دانشجویان قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: سال ۱۴۰۰ تنها سه عضو هیات علمی در دانشگاه بیرجند جذب شدند که امسال تاکنون ۱۵ نفر جذب شده و تا پایان سال به ۲۰ نفر می‌رسند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال با دستگاه‌های استانی و ملی یادآور شد: در حوزه پژوهشی و فناوری شاهد افزایش ۲.۵ برابری قراردادهای دانشگاه هستیم.

لامعی گیو گفت: ۶۸ شرکت فناور، دانش‌بنیان و خلاق در دانشگاه بیرجند فعال است و امسال قرص زعفران اولین بار در کشور توسط یکی از این شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشجویان در تعطیلات به سر می‌برند، جشن عید انقلاب ۲۵ بهمن ماه با حضور دانشجویان و مراسم ازدواج ۷۶ زوج دانشجوی برگزار می‌شود همچنین جشن ۲ هزار نفر از دانش‌آموختگان دانشگاه بیرجند اسفندماه خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha