نوجوان نخبه سفیر گردشگری اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - رادین اکبرپور نوجوان نخبه اردبیلی با حکم اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل به عنوان سفیر گردشگری این استان معرفی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل روز چهارشنبه در مراسم معرفی نوجوان نخبه به عنوان سفیر گردشگری اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‌های این نوجوان اردبیلی، او را به عنوان سفیر گردشگری استان اردبیل معرفی می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و حضور ملی و بین‌المللی خود و با استفاده از حمایت‌های اداره کل میراث‌ فرهنگی استان سفیری برای معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی اردبیل باشد.

حسن محمدی ادیب افزود: نوجوانان بسیاری در تاریخ این استان نقش‌آفرینی کرده و ماندگار شده‌اند و این نوجوان نخبه نیز می‌تواند در عرصه‌های علمی و فرهنگی نماد پیشرفت و معرفی ظرفیت‌های استان اردبیل باشد.

وی ادامه داد: درخشش نخبه نوجوان اردبیلی باعث افتخار است و حضور او در میادین جهانی می‌تواند نام و آوازه ایران و اردبیل را به گوش همگان برساند و الگویی برای پیشرفت علمی استان و کشورمان باشد.

او تاکید کرد: ارائه ایده‌های برتر، به روز و خلاقانه در صنعت گردشگری نیز ضروری است و در عصر ارتباطات به لحاظ نقش فناوری در معرفی قابلیت‌های گردشگری، نیازمند استفاده از ظرفیت نخبگان هستیم.

رادین اکبرپور نوجوان و پژوهشگر ۱۱ ساله اردبیلی فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود را از سن هشت سالگی آغاز کرده و در کشت سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی، شیمی، داستان نویسی، ژنتیک و رباتیک فعالیت می‌کند. کسب مدال برنز جهانی مسابقات ۲۰۲۰ اندونزی ، مدال برنز جهانی ۲۰۲۲ ایران ، مدال نقره مسابقات ملی ابن سینا در زیست پزشکی ، دیپلم افتخار مسابقات ابن سینا در زمینه گیاهان دارویی و مقام نخست استان در نجوم از افتخارات این نخبه اردبیلی است.

استان اردبیل با جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha