انتقاد سیاستمدار اسپانیایی از سفیدشویی اسرائیل همزمان با نسل‌کشی

تهران- ایرنا- وزیر سابق اسپانیا در ادامه انتقادها از رژیم صهیونیستی اعلام کرد رژیم اسرائیل نمی‌تواند همزمان با ارتکاب نسل‌کشی در فلسطین، تصویر خود در سطح بین‌المللی را پنهان کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یونه بِلارا (Ione Belarra) وزیر سابق حقوق اجتماعی اسپانیا و دبیرکل حزب پودِموس (Podemos) با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس تاکید کرد رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در حالی که نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه را مرتکب می‌شود، تصویر خود را در سطح بین‌المللی پنهان کند.

وی تصریح کرد: همراه با چند تن از نمایندگان پارلمان اروپا، حذف اسرائیل از مسابقه یوروویژن را خواستار هستیم.

بلارا خاطرنشان کرد: سازمان‌های عمومی اتحادیه اروپا نمی‌توانند به پنهان کردن بربریت ادامه دهند.

این سیاستمدار اسپانیایی یکی از امضاکنندگان نامه‌ای خطاب به نوئل کوران رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا است که حذف رژیم صهیونیستی از این دور مسابقات یوروویژن را خواستار شدند.

به گزارش تارنمای ال اسپانیول، نمایندگان پارلمان اروپا و نمایندگان حزب پودموس اسپانیا در این نامه، نارضایتی خود از حضور رژیم اسرائیل در این رقابت اروپایی در شرایطی که در حال انجام «نسل‌کشی» علیه مردم غزه است را ابراز کردند.

در متن این نامه آمده است: این جنایت‌ها، گامی دیگر در تهاجم اسرائیل علیه فلسطین، ادامه اشغال ۷۷ ساله این سرزمین و در راستای تداوم رژیم آپارتاید است.

این گروه سیاستمداران اروپایی تاکید کردند حضور اسرائیل در یوروویژن، «رژیمی که در حال پاکسازی قومی در فلسطین است را سفید می‌کند».

از زمان آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بسیاری از کشورها با فلسطینی‌ها ابراز همبستگی کرده و جنایت‌های رژیم اسرائیل را محکوم کرده‌اند. همچنین، کشورهای متعددی برای تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد رژیم صهیونیستی، اقدام به تحریم محصولات اسرائیلی کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) تا کنون، حدود ۲۷ هزار و ۶۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

اسپانیا از جمله کشورهای جهان است که از نخستین روزهای تشدید این منازعه، نه فقط فریاد حمایت از فلسطین در شهرهای مختلف آن بلند شد، بلکه برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، بسیاری از سران و سیاستمداران این کشور اروپایی در انتخابی جالب توجه، در کنار فلسطین و ساکنان غزه، این بزرگ‌ترین زندان روباز جهان ایستادند.

خوسه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا به تازگی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر تاکید کرد که این کشور از هفتم اکتبر گذشته، تمامی مجوزهای صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کرد. وی همچنین بار دیگر تاکید کرد اسپانیا، تشکیل دولت فلسطینی که بتواند در کنار اسرائیل به زندگی ادامه دهد را خواستار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha