آمادگی برخی سازمان‌ها برای بازسازی غزه/خواهان آزادی همه اسرای فلسطینی هستیم

تهران-ایرنا- یکی از رهبران حماس با اشاره به توافق احتمالی آتش بس تاکید کرد که اگر رژیم صهیونیستی با این مساله مخالفت نکند، برخی از سازمان‌ها و موسسات آماده بازسازی غزه هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا،«محمد نزال» از رهبران جنبش حماس در گفت‌وگو با العربی اعلام کرد که اتهامات رژیم اشغالگر علیه کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) قابل قبول نبوده و نمی‌تواند بهانه‌ای برای مجازات میلیون‌ها فلسطینی باشد.

وی درباره توافق احتمالی درباره آتش بس تاکید کرد: مساله مهم توافق ابتدایی است و بعدها می‌توان در مورد جزئیات و مکانیزم موفقیت توافق گفت‌وگو کرد.

این مقام حماس اضافه کرد که ما خواهان آزادی تمام اسرای فلسطینی هستیم.

نزال در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما پیشنهاد ایجاد خانه‌های سیار و چادر برای پناه دادن به آوارگان را تا زمان بازسازی غزه مطرح کردیم.

وی اضافه کرد: اگر رژیم اشغالگر موافقت کند و سنگ‌اندازی نکند، برخی سازمان‌ها و موسسات آماده بازسازی غزه هستند.

دفتر«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که پاسخ حماس درباره آتش بس و تبادل اسرا را دریافت کرده است.

دفتر نتانیاهو افزود: قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش ‌بس را برای موساد ارسال کرده و متخصصان و کارشناسان جزئیات آن را به طور عمیق بررسی خواهند کرد.

همچنین ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز با استناد به پیش نویس پیشنهاد متقابل حماس به میانجیگران مصری و قطری، نوشت که این گروه فلسطینی در سه مرحله ۴۵ روزه، باقیمانده اسیران صهیونیست را که در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت گرفته، در ازای آزادی اسیران فلسطینی آزاد خواهد کرد، بازسازی غزه نیز آغاز خواهد شد؛ نیروهای صهیونیست عقب نشینی خواهند کرد و اجساد جان باختگان طرفین مبادله خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha