کشف زمین‌خواری ۵۸۴ میلیارد ریالی در سیریک / قاتل فراری رودان در کرمان دستگیر شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۵۹ هزار و ۸۴۵ مترمربع زمین‌خواری در سیریک خبر داد و گفت: ارزش زمین‌های ملی کشف شده، ۵۸۴ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی‌اکبر جاویدان روز چهارشنبه در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: طی آذرماه سال‌جاری و در ادامه طرح مبارزه با جرائم اقتصادی پدیده شوم زمین ‌خواری، پنج فقره شکایت مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی به مالکیت منابع طبیعی شهرستان سیریک به پلیس آگاهی اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی واصل و موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد افرادی با هویت‌های معلوم در مناطق روستایی حاشیه‌ای سیریک با دیوارکشی و ساخت و ساز ۵۹ هزار و ۸۴۵ مترمربع از زمین‌های متعلق به اداره منابع طبیعی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار کرد: در اجرای دستور مقام قضائی، پلیس امنیت اقتصادی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی به محل اعزام و ضمن رفع تصرف و تفهیم اتهام با تشکیل پرونده متهمان جهت ادامه رسیدگی و سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی معرفی شدند.

وی، ارزش زمین‌های ملی کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان مربوطه ۵۸۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: حفظ و حراست از بیت المال و زمین‌های ملی یکی از اولویت‌های پلیس است که این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری و دنبال خواهد شد.

دستگیری قاتل فراری رودان در کرمان

فرمانده انتظامی هرمزمگان همچنین یادآور شد: با هوشیاری و تلاش همه جانبه کارآگاهان پلیس آگاهی استان یک قاتل مسلح متواری که در شهرستان رودان مرتکب قتل شده بود، در شهرستان کهنوج استان کرمان شناسایی و دستگیر شد.

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل با استفاده از سلاح گرم در دی‌ماه امسال در رودان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تشکیل یک تیم مجرب ضمن بررسی میدانی ابعاد مختلف موضوع با تلاش شبانه‌روزی و با اقدامات فنی و اطلاعاتی، محل حضور و مخفیگاه قاتل متواری را در شهرستان کهنوج استان کرمان شناسایی و با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی استان اظهار کرد: با همکاری عوامل انتظامی کهنوج در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه قاتل متواری در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از خودرو متهم یک قبضه اسلحه جنگی کلاش، یک تیغه خشاب حاوی ۲۰ تیر جنگی و در بازرسی از مخفیگاه وی نیز ۲ تیغه خشاب کلاش حاوی ۶۰ تیر جنگی و یک قبضه اسلحه کلت کمری و چهار فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

وی خاطر نشان کرد : قاتل ۳۵ ساله دستگیر شده در بازجوییُ به قتل خواهرزاده خود با سلاح گرم به انگیزه اختلافات ملکی و خانوادگی عتراف کرد که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان بعنف موتورسیکلت در هرمزگان

رییس پلیس آگاهی هرمزگان از شناسایی و دستگیری باند سارقان بعنف موتورسیکلت در شهرستان بندرعباس خبر داد و گفت: درپی مراجعه و اعلام شکایتی مبنی بر سرقت بعنف یک دستگاه موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی توسط راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با سر و صورت پوشیده و با داشتن کلاه کاسکت و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

سرهنگ عبدالمجید کرمی افزود: با بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد سارقان ضمن شناسایی موتورسیکلت‌های تک نفره که در معابر و راه‌های روستایی در حال تردد بوده اند، در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت بعنف موتورسیکلت‌های آنان کرده و راکب آن‌ها نیز مورد ضرب و جرح قرار می‌دادند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: با انجام تحقیقات تکمیلی و استفاده از تمامی توان و با اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته یکی از اعضای باند سارقان در روستای گچین بندرعباس شناسایی و با تلاش همه جانبه انجام شده دیگر اعضای این باند نیز شناسایی و پس از حصول اطمینان از حضور متهمان در روستا، ماموران با تشکیل تیمی به محل اعزام و متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ کرمی خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته، به سرقت بعنف موتورسیکلت با مشارکت افراد دیگری بنامان معلوم اعتراف کردند که ضمن شناسایی منزل و مخفیگاه آنان در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری مشروبات الکلی کشف و در این رابطه ۲ متهم دیگر نیز دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha