نقش موثر دانشگاهیان در معرفی نامزدهای اصلح و مشارکت بالای مردم در انتخابات

تهران - ایرنا - رییس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه دانشگاهیان در جامعه از مرجعیت فکری و اجتماعی برخوردار هستند، گفت: نقش این قشر فرهیخته در مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات و برگزیدن نامزدهای اصلح بسیار تعیین کننده و اثرگذار است.

«سید محمدتقی شاهچراغی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، به وجود نخبگان، اساتید فرهیخته و همچنین افکار و ایده های مختلف سیاسی و اجتماعی و نوع سلایق فرهنگی و قومی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر اساس سیاست های راهبردی کشور به حوزه علم و آموزش و همچنین توسعه و گسترش مراکز حوزه آموزش عالی، تربیت اساتید و دانشجویان توجه ویژه ای شده است.

وی در پاسخ به این سوال که جامعه دانشگاهی چه نقشی می تواند برای حضور و مشارکت هرچه بیشتر مردم در صحنه انتخابات کشور داشته باشد، تاکید کرد: دانشگاهیان از مرجعیت فکری و اجتماعی بالایی در جامعه برخوردار هستند و نقش این قشر فرهیخته در مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات بسیار تعیین کننده و اثرگذار است.

نقش موثر دانشگاهیان در معرفی نامزدهای اصلح و مشارکت بالای مردم در انتخابات

رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه، میدان داری دانشگاهیان در آگاه سازی اقشار مختلف مردم به منظور انتخاب افراد مناسب و اصلح و همچنین برگزاری انتخابات پُرشور را بسیار مهم خواند و از این جامعه فرهیخته خواست به دلیل اینکه از مرجعیت علمی و دانشگاهی جامعه برخوردار هستند نقش ویژه ای در این حوزه برای خود ترسیم کنند.

شاهچراغی گفت: ما معتقدیم انتخابات ضمن اینکه یک موضوع سیاسی است به طورحتم از ماهیت اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی و آرامش مردم برخوردار است بر همین اساس دانشگاهیان اعم از دانشجویان و اساتید جزو گروه های موثر در موضوع مشارکت مردم در انتخابات هستند.

وی همچنین اظهار داشت: مردم همانطور که به مرجعیت دینی و مشاوره با آنها توجه ویژه ای دارند، برای دانشگاهیان فرهیخته نیز این نقش را قائل هستند و نظرات این قشر فرهیخته برای آنها بسیار مهم محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha