برنامه ملی استارتاپ‌های دانش‌آموزی آغاز شد

تهران - ایرنا - دستیار معاون علمی رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری از آغاز برنامه ملی استارتاپ‌های دانش آموزی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و ستاد توانمندسازی و تحول محلات خبر داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محمدجواد صدری‌مهر با یادآوری اینکه ورودی‌های زیست‌بوم نوآوری کشور به ۱۵سال رسیده است، اظهار داشت: این نکته توجه ویژه ای به حوزه مدارس دانش‌آموزی را می‌طلبد و در ادامه توجه ما به استارتاپ‌های دانش‌آموزی موجب افزایش کیفیت اکوسیستم فناوری خواهد شد؛ زمانی که ما بر توانمندسازی دانش‌اموزان و ورودی‌های‌جدید سرمایه‌گذاری کنیم؛ موجب افزایش کیفیت اکوسیستم در مراحل بعدی خواهیم شد.

وی ادامه داد: این طرح به دنبال توانمندسازی محلات کم‌برخوردار و توانمندسازی نیازمند اتصال زنجیره‌ ها توجه به آموزش، تعامل و هماهنگی میان متولیان طرح است همچنین درصورتی که این طرح به خوبی پیش ‌رود سبب هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های متولی خواهد شد.

دستیار معاون علمی رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با بیان اینکه کارخانه های نوآوری را بازوی اجرایی و عملیاتی زیست بوم دانش‌بنیان‌ها خواند، گفت: کارخانه‌های نوآوری کشور، مامور ایجاد توسعه استارتاپ‌های دانش‌آموزی شدند و پیگیری کلیت برنامه ملی استارتاپ های دانش آموزشی به کارخانه نوآوری استان البرز داده شد. همچنین در این راستا هر استانی مسئول است بر اساس آمایش مشاغل استان خود، محوریت استارتاپ دانش‌آموزی را دنبال کند.

صدری مهر تصریح کرد: نخستین گام در این برنامه استعدادیابی، برنامه‌ریزی و مشاوره جدی برای مسیر رشد دانش‌آموزان و ورود آنها به زیست‌بوم استارتاپی است. همچنین آموزش حل مسئله خلاق، تفکر خلاق، آموزش کار تیمی از جمله برنامه هایی است که در نظر دارند.

وی ادامه داد: ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای خلق کسب‌وکارهای کوچک که با حمایت کارخانه های نوآوری و ستاد توانمند سازی و تحولات محلات ۲۰۲۰ رقم می‌خورد از جمله خروجی‌های این آموزش‌هاست.

دستیار معاون علمی رییس جمهور در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه در مدارس به جای استادها، نیازمند منتورهایی جهت کمک به رشد استارتاپ‌های دانش‌آموزی هستیم، ادامه داد: در این راستا با راهنمایی دانش‌آموزان علاقمند به اکوسیستم فناوری، پس از آموزشهای لازم به تیم‌هایی تبدیل می شوند و به تدریج شاهد شکل‌گیری کسب‌وکارهای کوچک از گلوگاه این تیم ها خواهیم بود.

صدری مهر خروجی طرح مذکور را کسب‌وکارهای فناورانه اعلام کرد و گفت: این برنامه براساس نیازهای فعلی مشاغل در استان‌ها و آینده نگری مشاغل در دنیا، تحولات جدی را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه، مدیران تمام کارخانه های نوآوری در محل کارخانه نوآوری زاهدان جهت انتقال تجربه دورهم جمع شدند و در این گردهمایی مقرر شد برنامه انجام پروژه مذکور از آغاز سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha