۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85380248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام کاروان‌های دانشجویی راهیان نور از خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - اعزام کاروان‌های دانشجویی به اردوهای راهیان نور با اعزام ۴۰۰ دانشجوی پسر از خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین بدرقه کاروان‌های راهیان نور دانشجویی دانشگاه های استان گفت: دفاع مقدس در هشت سال ابتدای انقلاب رقم خورد علیرغم اینکه نیروی نظامی منسجمی نداشتیم و به لحاظ دفاعی ضعیف بودیم اما در مقابل جبهه استکبار ایستادگی و از دین و شرف خود دفاع کردیم.

سید محمدرضا طالبی ادامه داد: دفاع مقدس تداعی کننده نهضت عاشوراست با این تفاوت که مردم کوفه و شام امام زمان خود را تنها گذاشتند اما جوانان ایران به رهبر انقلاب لبیک گفتند و اجازه ندادن یک وجب از خاک میهمان اسلامی به دست دشمن بیفتد.

وی تصریح کرد: امید است دانشجویان با حضور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با لایه‌های پنهان و معنوی آن آشنا شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در موضوع راهیان نور چند محور عمده وجود دارد یادآور شد: این سفر به نوعی احیا کننده فرهنگ جهاد و شهادت است و دوری از دنیا طلبی دیگر محور راهیان نور به حساب می آید.

وی ادامه داد: افزایش اعتماد به نفس با مرور خاطرات شهدا و تقویت فرهنگ «ما می‌توانیم» دیگر رهاورد اردوهای راهیان نور است.

طالبی گفت: مهمترین هدف راهیان نور پشتبانی از نظام و انقلاب بوده که در وصیت نامه‌های شهدا به تکرار دیده و شنیده شده است.

وی یادآور شد: امسال انتخابات ۱۱ اسفند امتحان سرنوشت سازی برای مردم است تا با شور و شعور انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن درصدد است سلامت، رقابت و مشارکت انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد لذا جوانان و مردم ولایی باید ثابت کنند این تبلیغات سوء راه به جای نمی‌برد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز گفت: یادمان های راهیان نور و مناطق عملیاتی کشور سند زنده تاریخی است که رشادت و سختی های جوانان ایران اسلامی در دفاع از میهن اسلامی در آن ثبت و ضبط شده است.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: امنیت امروز کشور ماحصل زحمات شهدا، رزمندگان، ایثارگران و بسیجیان در جنگ تحمیلی است و این عزیزان با دست خالی توانستد در برابر جهان کفر بایستند و حتی یک وجب از خاک کشور را به بیگانگان ندادند.

وی اظهار کرد: وجب به وجب خاک مقدس مناطق عملیاتی کشور حاصل خون شهداست و باید قدردان این اردوی معنوی باشیم،  قدر این سفر معنوی را بدانید و راوی رشادت های مردان خدا در دفاع از میهن ایلامی به دوستان خود باشید.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ما وظیفه داریم در برابر استکبار جهانی با اقتدار بایستیم، گفت: باید راه شهیدان در دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های انقلاب را با قدرت و صلابت ادامه دهیم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: اردوهای راهیان نور دانشجویی از امروز با اعزام ۴۰۰ دانشجوی برادر در سطح استان آغاز شد و اعزام کاروان های دانشجویان دختر دانشگاه های خراسان جنوبی نیز در هفته های آتی با پیش بینی حضور هزار و ۴۰۰ دانشجو خواهد بود.

هادی ایمانی اظهار کرد: این مراسم امروز در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، طبس و فردوس به طور همزمان برگزار شد.

وی گفت: اردوهای راهیان نور امسال با شعار محوری "ما متحدیم" برگزار می شود و شعار محوری کاروان های دانشجویی "دانشجویان مکتب شهید سلیمانی" است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی از برگزاری سه رویداد فرهنگی همزمان با اردوهای راهیان نور خبر داد و افزود: رویداد "راهرود سرزمین نور" که ویژه سفر راهیان نور است، رویداد "لیمو شرین" با محوریت نماز اول وقت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رویداد "نقش آفرینی دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب" با محوریت تولیدات ادبی در سطح دانشگاه های استان اجرا می شود.

وی گفت: در بسته فرهنگی هم نقشه مناطق جنوب، اطلاعات مربوط به یادمان‌ها در فضای مجازی بارگذاری می شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

ایمانی عنوان کرد: شهید شاخص دانشجویی امسال شهید افتخاریان بوده و امید است دانشجویان با استفاده از فرصت معنوی بهترین بهره برداری را داشته باشند.

وی افزود: در اردوی راهیان نور صرفا به دنبال معرفی اتقاقات یادمان ها نیستیم بلکه توجه فرآیندی به راهیان نور داریم که دانشجویان با فرآیند هشت سال دفاع مقدس که از کجا شروع و به کجا ختم شد، آشنا شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha