وزیر علوم: دولت سیزدهم برای آیندگان تعهدی  ایجاد نمی کند

کرج – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت مردمی سیزدهم به این راحتی کلنگ به زمین نمی زند و می گوید برای آیندگان نباید تعهد ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی زلفی گل بعد از ظهر روز چهارشنبه در آیین کلنگ زنی و عملیات اجرایی تامین خوابگاه متاهلی دانشگاه خوارزمی که در پردیس دانشگاهی کرج برگزار شد، افزود: ساخت خوابگاه متاهلی کار پسندیده ای است و منازل مسکونی برای اعضای هیات علمی و یاوران علمی از جمله اقداماتی است که امیدبخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه پیشینیان به اندازه کافی زمین و عرصه در اختیار این دانشگاه قرار دادند که می توان استفاده های بهینه از آن می توان کرد، اظهارکرد: تسهیلات بانکی و نهضت تولید مسکن هم همراهی می کند تا اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

وی گفت: ساخت این خوابگاه حصار و حفاظی برای عرصه های دانشگاه خواهد بود تا کسی نظری به زمین های این دانشگاه نداشته باشد و امنیت دانشگاه را بالا می برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: از رییس دانشگاه خوارزمی قول گرفتیم که ازطریق مولدسازی و تسهیلات بانکی این هزار واحد در فازهای مختلف به اتمام برساند که نخستین فاز آن با ۲۰۰ واحد اجرا می شود.

وی اضافه کرد: رتبه دانشگاه خوارزمی در بخش های مختلف ارتقای خیلی خوبی یافته که امسال هم رییس دانشگاه پیگیر افزایش اعتبارات دانشگاه هست ضمن اینکه وضعیت معیشتی یاوران علمی دانشگاه و اعضای هیات علمی خوب نیست و باید توجه ویژه شود و مطالبات پرسنل در اولویت قرار گیرد.

زلفی گل تاکید کرد: نباید اعتبارات دانشگاه را صرف ساخت و ساز کرد ابتدا باید مطالبات کارکنان پرداخت شود و مازاد برای ساخت بناها و احداث فضای فیزیکی، ورزشی، رفاهی و خوابگاهی هزینه شود.

وی با بیان اینکه قرار است تعمیر چند خوابگاه هم انجام شود، دهه فجر را نیز گرامیداشت و گفت: استقلال سیاسی که ثمره خون هزاران شهید است را باید قدر بدانیم و این کلنگ زنی آغازی برای توسعه همه جانبه دانشگاه افتخارآفرین خوارزمی باشد.

وزیر علوم: دولت سیزدهم برای آیندگان تعهدی  ایجاد نمی کند

رییس دانشگاه خوارزمی نیز در این آیین گفت: برای اجرای این پروژه از ۲ سال پیش پیگیر بودیم که خوابگاه متاهلی و نخبگانی به صورت سازمانی احداث کنیم.

علی حسن بیگی افزود: اعتبار ساخت این پروژه از محل تسهیلات بانک کارآفرین تامین می شود که به ازای هر واحد پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود و مابقی هزینه های پروژه از محل مولدسازی و زمین های بلااستفاده دانشگاه خارج از تهران تامین شود.

وی تصریح کرد: در فاز اولیه ۲۰۰ واحد ۶۰ ، ۸۰ و ۱۰۵ متری یک خوابه، دوخوابه و سه خوابه احداث می شود.

وی گفت: در کل قرار است یک هزار واحد در ۲ طبقه روی همکف ساخته شود.

پروژه ساخت خوابگاه یک هزار واحدی در دانشگاه خوارزمی در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی و اجرای بخشی از تفاهم نامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلین مورخ سوم مردادماه سالجاری بین وزارت عتف، راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره)اجرا می شود.

زلفی گل پیش از حضور در آیین کلنگ زنی با حضور بر سر مزار شهدای گمنام آرمیده در دانشگاه خوارزمی، با آرمان شهدا تجدید عهد و پیمان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha