۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85380363
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: ایتالیا در جنگ ترکیبی علیه روسیه مشارکت می‌کند

تهران-ایرنا- سفیر روسیه در ایتالیا امروز (چهارشنبه) اظهار داشت: رُم با تامین تسلیحات به اوکراین و پیوستن کامل به فشار غرب بر مسکو، در واقع در جنگ ترکیبی علیه روسیه شرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، الکسی پارامونوف بر این باور است که روابط کنونی میان ایتالیا و روسیه چندان بهتر از دوران جنگ جهانی دوم نیست.

سفیر روسیه در ایتالیا در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» تصریح کرد: در حال حاضر روابط میان کشورهای ما، به طور قطع بهتر از سال‌های ۱۹۴۱-۱۹۴۳ است، اما متاسفانه نه چندان زیاد.

وی افزود: با آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، رم به طور کامل به تحت فشار گذاشتن مسکو از سوی «غرب جمعی» پیوست که اکنون به طور آشکار در ایتالیا از آنها به عنوان جنگ ترکیبی یاد می‌شود.

این دیپلمات روس در ادامه یادآور شد که از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰-آغاز حمله روسیه به اوکراین) تاکنون، هشت بسته کمک نظامی به کی‌یف از جمله طیف وسیعی از «تسلیحات مرگبار» تصویب شده است.

پارامونوف با بیان اینکه «نگرش مقام‌های ایتالیا نسبت به روسیه به طور عمده خصمانه است»، گفت: «وزیر دفاع ایتالیا به تازگی در مصاحبه‌ای به خود می‌بالید که کشورش تقریباً در میان پنج تامین‌کننده برتر تسلیحات رژیم کی‌یف قرار دارد.»

سفیر روسیه در ایتالیا اظهار داشت: امروز هیچ دلیلی برای صحبت در مورد «روابط سیاسی ممتاز» بین کشورهای ما وجود ندارد، [به دلیل آنکه] چیزی از آن باقی نمانده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که «در زمینه همکاری‌های فرهنگی نیز مقام‌های ایتالیایی روابط با روسیه را مختل می‌کنند.»

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha