۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85380387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۱۰میلیارد ریال برای احیای صنایع، خدمات و کشاورزی در استان هزینه می‌شود

ایلام - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۷۱۰میلیارد ریال در راستای احیای صنایع، خدمات و کشاورزی در این استان هزینه می‌شود.

به گزارش ایرنا، "نورالدین الیاسی" روز چهارشنبه در یازدهمین نشست هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در شهرستان دهلران، اظهار کرد: این میزان اعتبار در طرح نهضت احیا شامل صنایع، خدمات و کشاورزی در استان هزینه می شود که ۲۰۰میلیارد ریال از این اعتبار در راستای احیای این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی دهلران را یکی از شهرستان‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان ذکر کرد و گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی مسایل و مشکلات حوزه کاری دستگاه‌های عضو این نشست در شهرستان دهلران است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، انسجام بخشی و هدایت نیروی کار را یکی از وظایف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و افزود: بسیج همه دستگاه‌های اجرایی استان و نقش‌آفرینی آنها در زیست بوم اشتغال در نقاط مختلف استان یکی از اهداف این اداره کل است.

الیاسی با اشاره به کسب رتبه اول استان در سال گذشته در خصوص ثبت اشتغال در سامانه رصد، اظهار کرد: امسال سهم استان در سامانه ملی رصد هشت هزار و ۸۹۵ نفر است که تاکنون بیش از ۱۱هزار و ۷۰۰ ثبت اشتغال در این سامانه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان با رشد ۳۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل انجام شده است.

وی با اشاره به تاکید استاندار ایلام مبنی بر مشارکت همه دستگاه‌ها در تحقق اشتغال در استان، گفت: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۵میلیارد ریال پرداخت شده است.

۷۱۰میلیارد ریال برای احیای صنایع، خدمات و کشاورزی در استان هزینه می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، توسعه صنعت و رفع موانع تولید را از دیگر اقدامات استان در راستای رونق اقتصادی برشمرد و یادآور شد: توسعه، تقویت و توانمندسازی تعاونی‌ها و توجه به تعاونی‌های مرزنشینان از دیگر اقدامات دولت کار و کرامت در استان است.

الیاسی با اشاره به اینکه در استان ۷۶هزار نفر مشمول قانون کار در استان وجود دارد، افزود: در این دولت بیش از ۱۰ هزار بیمه شده اصلی در حوزه کار و کارگری به بیمه شدگان استان اضافه شده است.

فرماندار ویژه دهلرن نیز در این نشست به ظرفیت های این شهرستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: متناسب با این ظرفیت‌ها سرمایه گذاری هایی انجام و در دست اقدام است.

"لطیف صادقی" با اشاره به مسایل و مشکلات جامعه کارگری در این شهرستان، افزود: ۱۵ هزار نیروی کارگری بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان اعم از بومی و غیر بومی وجود دارد.

فرماندار ویژه دهلرن بر ضرورت توجه به قشر زحمت‌کش کارگری تاکید کرد و یادآور شد: باید سعی شود مسایل کارگری با سرعت و دقت مد نظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ارتقاء درمانگاه تامین اجتماعی در دهلران از ضرورت‌های این شهرستان است که امیدواریم مورد عنایت قرار گیرد.

صادقی بر ضرورت بررسی همه جانبه مسایل و موضوعات شهرستان با توجه به وظایف دستگاه‌های عضو این نشست تاکید کرد و گفت: این نشست باید خروجی مثبت، قابل لمس، مفید و موثر در شهرستان داشته باشد.

۷۱۰میلیارد ریال برای احیای صنایع، خدمات و کشاورزی در استان هزینه می‌شود

رشد ۵۰ درصدی تسهیلات اشتغال در بهزیستی استان ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این نشست گفت: سهم تسهیلات اشتغال امسال استان در حوزه جامعه هدف این سازمان ۲ هزار و ۳۸۰میلیارد ریا است که نشان از رشد ۵۰ درصدی دارد.

"حسین نور علیوند" تصریح کرد: در خصوص نهضت ملی مسکن تعداد ثبت نامی‌ها در استان یکهزار و ۱۶۷ مورد است که تاکنون ۳۴۰ واحد از این تعداد تحویل و ۳۴ واحد سهم دهلران به صورت خود مالکی بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه بیمه تامین اجتماعی و تامین آتیه محدودیت خاصی ندارد و مددجویان به صورت خویش فرمایی می توانند برای بیمه اقدام کنند، اظهار کرد: هم اکنون در سطح استان افرد پشت نوبت مستمری نداریم.

نورعلیوند گفت: در این دولت هم شاهد افزایش ۲۰۰ درصدی مستمری برای مددجویان و افزایش سهم مسکن برای مددجویان هستیم به طوری‌که خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ساکن روستا یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و در شهر ۲ میلیارد و ۵۰۰میلوین ریال دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش خدمات دولت به خانواده‌های دارای معلول، گفت: رایگان شدن تعرفه آب و برق و گاز مددجویان از دیگر خدمات این نهاد البته به شرط رعایت الگوی مصرف است.

مدیرکل بهزیستی استان هدف دولت را توانمند سازی جامعه هدف ذکر کرد و افزود: در این زمینه موضوع بیمه، مسکن و اشتغال را دنبال می‌کنیم و با برنامه‌ریزی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست،گفت: آمار بیمه اجباری در این دولت ۱۷ درصد و میانگین رشد کارگاه ها ۱۰ درصد در استان افزایش یافته است.

"علی اشرف تابانی" با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در دهلران ۵۱هزار نفر است، اظهار کرد: ۷۴ درصد جمعیت شهرستان دهلران از نعمت بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی بیمه اجباری در استان در این دولت گفت: تعداد بیمه شدگان شاغل در شرکت‌ها و دستگاه‌های دهلران ۱۷ هزار نفر است و این آمار تا قبل از این دولت ۹ هزار و۴۰۰ نفر بوده است.

تابانی یادآور شد: در این دولت قریب ۷هزار و ۵۰۰نفر به آمار بیمه اجباری شهرستان معادل ۴۶ درصد افزایش یافته است.

۷۱۰میلیارد ریال برای احیای صنایع، خدمات و کشاورزی در استان هزینه می‌شود

مدیر کل بیمه تامین اجتماعی استان گفت: تعداد کارگاه های فعال در استان تا سال ۱۴۰۰ قریب یکهزار و ۱۰۰ کارگاه بوده که در این دولت ۳۰۰کارگاه به آنها افزوده شده است.

تابانی تصریح کرد: تعداد بازنشستگان در این ۲ سال اخیر در دهلران یک هزار و ۵۷۰نفر بوده که ماهیانه ۱۱۰میلیارد ریال مستمری و حقوق بازنشستگی به آنها پرداخت می شود.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست گفت:۳۸ کلینیک و پارا کلینیک در دهلران طرف قرارداد این سازمان است.

"هادی صبور" به حضور ۹۶ پزشک عمومی در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۴۷۷ خدمات رایگان امسال داشتیم که رشد ۳۵ درصدی نسبت به پارسال دارد.

"عباس آئینی" رئیس شعبه مرکزی بانک توسعه تعاون استان ایلام هم گفت: در یکسال گذشته در شهرستان دهلران ۱۶ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات بند الف تبصره۱۸ مبلغ ۱۵۳میلیارد ریال و بهزیستی ۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید ایلام نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا نیمه بهمن ماه بیش از ۵۰میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در حوزه کشاورزی، صنایع دستی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد پرداخت شده است.

"مرتضی دالوند" گفت: اعتبار پرداختی صندوق کارآفرینی امید شهرستان دهلران طی ۲ سال اخیر نسبت به چهار ساله دوم دولت قبل بیش از پنج برابر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha