۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85380469
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رایزنی نمایندگان هسته‌ای کره‌جنوبی و سوئد درباره پیونگ‌یانگ

تهران – ایرنا - وزارت امور خارجه کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، نماینده ارشد هسته‌ای کره‌جنوبی در گفت‌وگو با همتای سوئدی خود وعده داده برای پایان دادن به تحریکات موشکی کره‌شمالی و بازگرداندن این کشور به مذاکرات تمام تلاش خود را بکند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، کیم گون نماینده ویژه امور صلح و امنیت شبه جزیره کره در دیدار با پیتر سمنبی همتای سوئدی خود که در هفته جاری به کره‌جنوبی سفر کرده، این وعده را داده است.

با وجود بالا رفتن تنش‌ها و ادامه یافتن آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ، کیم گون بر تعهد سئول نسبت به ایجاد شرایطی که باعث شود کره شمالی از اقدامات تحریک آمیز خودداری و به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بازگردد، تاکید کرد.

وی در این دیدار اظهار کرد که خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی لازمه دستیابی به صلح و ثبات در شبه جزیره کره و همچنین هدف مشترک جامعه بین المللی است.

سمنبی همتای سوئدی وی نیز به نوبه خود تلاش‌های دیپلماتیک استکلهم را در زمینه مسائل هسته‌ای و موشکی کره شمالی شرح و وعده داد درباره این مسائل به ارتباطات نزدیک خود با کره جنوبی ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha