۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85380502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام روس: آتش‌بس تنها گزینه کمک به مردم غزه است

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۸:۳۹
کد خبر: 85380502
مقام روس: آتش‌بس تنها گزینه کمک به مردم غزه است

تهران- ایرنا- معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطنیی (آنروا) تحت شرایط نامساعدی کار می‌کنند و تنها برقراری یک آتش‌بس در غزه می‌تواند به آنها و سایر سازمان‌ها امکان امداد و کمک‌رسانی به مردم این باریکه را بدهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سرگئی ورشینین در پاسخ به سوال خبرگزاری تاس مبنی بر «خطرات ناشی از توقف فعالیت‌های آنروا در پی امتناع برخی کشورهای کمک‌کننده از ادامه حمایت مالی از این آژانس امدادرسانی»، گفت: آنروا که ما از فعالیت‌های آن حمایت می‌کنیم در وضعیتی بسیار دشوار، تحت شرایط عملیات نظامی و درگیری‌های مسلحانه جاری، کار می‌کند.

وی افزود: نیاز به [برقراری] آتش‌بس فوری در نوار غزه همچنان ضروری است. تنها این امر به آنروا و سایر سازمان‌های بشردوستانه و موسسات خیریه بین المللی در داخل شبکه سازمان ملل متحد و خارج از آن امکان می‌دهد تا به مردم این باریکه کمکی واقعی کنند.

تاکنون آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

در همین حال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز به تازگی تصمیم برخی از کشورهای غربی برای توقف کمک‌های مالی به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطنیی در نوار غزه را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، آژانس آنروا اعلام کرده است در صورتی که کمک‌ها به این آژانس از سر گرفته نشود، پس از پایان ماه فوریه قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود.

سخنگوی این آژانس پیشتر در این باره، گفت: در صورت قطع شدن کمک‌ها، آژانس پس از پایان ماه فوریه قادر به ادامه فعالیت و خدمات رسانی در سراسر منطقه از جمله غزه نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha