مودیان مالیاتی سمنان تا پایان بهمن‌ماه برای استفاده از بخشودگی جرایم فرصت دارند

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: مودیان حقیقی و حقوقی این استان که تا پایان بهمن ۱۴۰۲ نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین‌پور عصر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان افزود: این بخشودگی برای اشخاص حقیقی تا سقف پنج میلیارد ریال و در برای اشخاص حقوقی تا سقف ۲۰ میلیارد ریال برای هر دوره به استان ها تفویض شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان اظهار کرد: لازمه اعمال این بخشودگی پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان بهمن‌ ماه امسال است.
وی اظهار کرد: بیش از ۲۶ هزار و ۴۲۶ مودی مالیاتی در بخش پذیرنده مالی شناسایی شد که بخشی در زمینه فرار مالیاتی است.
وی تصریح کرد: امسال ۹۴ میلیارد ریال مالیات برای پرونده‌های فرار مالیاتی در بخش پذیرنده مالی تشخیص و بیش از ۱۰ میلیارد ریال وصول شد.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی سامانه مالیاتی به برقراری عدالت مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی کمک می‌کند.
وی ادامه داد: ۵۳۴ مورد فرار مالیاتی به اداره‌کل امور مالیاتی استان سمنان گزارش شد که در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: ۲۱ درصد جمعیت مودیان مالیاتی استان سمنان امسال شناسایی شدند.
وی ابراز کرد: بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال تعهد مالیاتی استان سمنان است که تا کنون تکلیف طبق قانون محقق شد.
وی ادامه داد: ۶ دهم تا هفت دهم درآمد مالیاتی کشور در استان سمنان وصول می‌شود.
این مسوول بیان کرد: یکهزار و ۱۰۴ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری، شهرداری‌ها و عشایری از ابتدای امسال تا پایان دی ماه پرداخت شد و در مدت مشابه سال گذشته پنج‌هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

افزایش سرانه مالیاتی استان سمنان به بیش از ۱۵ میلیون ریال به ازای هر یک نفر
به گفته حسین‌پور امسال سرانه مالیاتی استان سمنان به ازای هر یک نفر ۱۵میلیون و ۷۲۰ هزار ریال مالیات پرداخت شد و که نسبت به گذشته افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: ۲هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش بهداشت و درمان، ۳۹۳ میلیارد ریال در بخش ورزش از ابتدای امسال تا پایان دی ماه پرداخت شد.
وی افزود: مسوولان حوزه ورزش استان سمنان باید در زمینه دریافت سهم مالیاتی استان در بخش ورزش در وزارت ورزش و جوانان مطالبه‌گری کنند.
این مسوول بیان کرد: بیش از چهار هزار میلیارد ریال امسال بخشودگی مالیاتی در بین مودیان مالیاتی استان سمنان اعمال شد.

معافیت ۵۹ درصد مودیان مشاغل مالیاتی استان سمنان

مدیرکل مالیاتی استان سمنان گفت: ۵۹ درصد مودیان مشاغل در این استان سال ۱۴۰۱ تا کنون مالیاتی پرداخت نکردند.
این مسوول گفت: بیش از ۵۰ میلیارد ریال مالیات برای خانه‌های خالی در استان سمنان تعیین شد که برخی مالکان اعتراض کردند و هنوز قطعی نشده است.
وی اضافه کرد: امسال ۲۲ میز خدمت برای ارتباط با مردم و تسهیل‌گری در پیگیری درخواست مردم استان سمنان برگزار شد.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: دوره‌های آموزشی مختلف برای مودیان مالیاتی در بخش‌های مختلف برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی برگزار شد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.
این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha