رکن قدرت ایران همراهی و اتحاد جامعه با رهبری است

شیراز - ایرنا - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رکن قدرت جمهوری اسلامی، همراهی و اتحاد جدی عموم جامعه با رهبری است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی چهارشنبه در چهاردهمین نشست سالانه اندیشمندان و استادان درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های کشور در شیراز افزود: انقلاب اسلامی معجزه بزرگ الهی در دوران معاصر است.

وی اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که موضوع مطالعات تاریخی و توجه به فلسفه تاریخ و سنت‌های حاکم در عالم، در ایشان جدی است.

وی پیرامون سیر فکری رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان معتقدند که ما در آستانه یک تحول بزرگ تاریخی هستیم، تحولی که دوره تاریخی را به قبل و بعد خود، تقسیم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: این تحولات به ظاهر، عقب گرد است ولی رهبر انقلاب می‌فرماید که اتفاقات خاصی نیستند، نگاه به اوضاع سیاسی جهان و منطقه نشان می‌دهد که ما در مقطع حسّاسی هستیم.

وی تاکید کرد: این را باید بدانیم که اگر قوی نباشیم زور خواهیم شنید و خواسته‌هایشان را به ما تحمیل می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروز تاریخ جهان و بشریت بر سر یک پیچ بزرگ تاریخی است، امروز در میان امت اسلامی، بیشترین جاذبه متعلق به اسلام است و اسلام می‌تواند بشر را سعادتمند کند.

وی افزود: این وعده الهی است که همه باید همت کنیم و خداوند هم به کار ما برکت دهد، شک نکنید که در زمان مناسب، تمام آمال، آرزوها و شعارهای ملت ایران نه فقط نسبت به خود، بلکه نسبت به دنیای اسلام و امت اسلامی و جامعه‌ بشری تحقق پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب بعد از آغاز جنگ بین اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: سه هفته بعد از آغاز جنگ اوکراین و روسیه که همه آن را یک درگیری کوتاه‌مدت می‌دیدند اما تا کنون ادامه یافته است، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که رویدادهای سیاسی و نظامی در این روزها، تشکیل‌دهنده‌ بخشی از همان پیچ تاریخی جهان است که گمان آن رفته بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تحوّلات جهانی در جهت تضعیف جبهه‌ دشمنان جمهوری اسلامی است، گفت: ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا(سیا) در خصوص تحولات اخیر گفته که آمریکا دیگر در رقابت‌های راهبردی دنیا حائز برتری بلامنازع نیست و او کلید امنیت اسرائیل و منطقه خاورمیانه را نحوه مواجهه با ایران دانسته است.

وی با بیان اینکه رکن قدرت جمهوری اسلامی، همراهی و اتحاد جدی عموم جامعه با رهبری است، گفت: در فضای عمومی، جریان جدی بی‌انگیزه‌ کردن جوانان، نا امیدسازی، سیاه‌نمایی، سلب اعتماد و به چالش جدی کشیدن رکن اصلی قدرت انقلاب اسلامی که همان حضور مردم در تمام این تحولات است را شاهدید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی اظهار کرد: آیا ما فرماندهیِ متناسب با صف‌آرایی مقابل جنگ نرم داریم یا خیر؟ لازم است هم خودمان و هم کسانی که در حوزه اثر و تأثّرپذیری از ما هستند را دوباره بازخوانی کنیم.

وی ادامه داد: با صحنه‌ای به نام انتخابات روبه رو هستیم که همگان باید برای افزایش مشارکت و به صحنه کشاندن ملت تلاش کنند.

وی اضافه کرد: دنیا قرار است با آن مشارکت، نگاه، ارزیابی و مواجهه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha