۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85380586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: نگرش «خصمانه» آمریکا درباره روسیه به سرعت تغییر نمی‌کند

تهران- ایرنا- مقام ارشد وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: سیاست «خصمانه» ایالات متحده در قبال روسیه به سرعت تغییر نخواهد داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ولادیمیر یرماکوف مدیر بخش عدم اشاعه هسته‌ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه گفت: موضع مسکو نسبت به شرایط از سرگیری تعامل با آمریکایی‌ها در مورد مسائل راهبردی، ماهیتی اصولی دارد و به فضای سیاسی در داخل آمریکا یا اینکه چه کسی امور را در واشنگتن اداره می‌کند، بستگی ندارد.

این مقام روس افزود: بر اساس نگرش به شدت ضد روسی در میان افراد به اصطلاح سرآمد ایالات متحده، ما نباید منتظر تغییر سریع و شدید در «خط مشی ویرانگر آمریکا» باشیم.

یرماکوف با بیان اینکه «در هر حال تلاش برای خواندن ذهن آمریکایی‌ها بی معنی است»، تاکید کرد: روسیه به طور مداوم و پیوسته از اولویت‌های سیاست خارجی خود دفاع خواهد کرد.

مدیر بخش عدم اشاعه هسته‌ای و کنترل تسلیحات در وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: آمریکا از آنجایی که نتوانسته در توسعه سامانه های مافوق صوت به روسیه برسد، در تلاش است تا ظرفیت تسلیحات روسی را کم اهمیت جلوه دهد.

وی تصریح کرد: در رابطه با سامانه‌های مافوق صوت، آمریکایی‌ها به وضوح احساس ناراحتی می‌کنند. آنها چندین سال است که تلاش می‌کنند تا در این زمینه به روسیه برسند، اما هنوز یک نمونه اولیه قانع کننده و آزمایش شده ایجاد نکرده‌اند.

یرماکوف خاطرنشان کرد که غرب یک سلسله فعالیت‌های سازمان یافته اطلاعاتی را در تلاش برای زیر سوال بردن کارایی تسلیحات مافوق صوت روسیه به راه انداخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha